Na vastlopen start computer niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelted

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Hallo,

Ik heb een nogal gecompliceerd probleem. Ik was vanmiddag een video aan het kijken en ineens kraakte er iets in de computerkast. Alles liep toen vast. Er was geen geluid meer, alles wat ik zag was een stilstaand beeld.

Mijn enige optie was de computer te resetten. Hierdoor kon de computer opnieuw opstarten zodat ik een nieuwe start kon maken.

Die reset mislukte. Ik kreeg niets meer te zien. Het scherm bleef op standby staan (dwz dat er geen verbinding meer is met de videokaart) en verder deed de computer niet veel meer. Ook hoorde ik geen piep meer. Normaal bij het opstarten hoor je altijd een 'piep' uit de kast komen, iets met geheugen. Dit was niet meer het geval. Je kunt bij het opstarten ook horen dat de koeler van de processor na een paar minuten iets langzamer gaat lopen. Dit vind ik ook vreemd.

Wat is het probleem en hoe kan ik dit oplossen?
Als je de oplossing niet weet, kun je mij dan vertellen of het mogelijk is te zien wat er kapot is? Zelf denk ik dat het de hardware is, omdat ik ook niets meer op het scherm zie en de piep ook weg is. Maar er zijn veel apparaten. Hoe kan ik zien of het het moederbord, de videokaart of de voeding is die niet meer goed werkt?

Alvast bedankt voor de hulp!

Ik zou zeggen dat de voeding de geest heeft gegeven.

Heb je de stroomstekker die van buitenaf in de voeding gaat, al eens los gehaald?
Heb je een voeding met op de achterkant een verlichte aan/uit-knop? Brandt deze als je hem op ''aan'' zet?

Bedankt voor je reactie.

De stekker heb ik er uitgehaald, en als ik deze er weer in stop hoor ik een kleine knal. Alsof er een enorme stroomschok gegeven wordt. Dit hoor ik wel vaker dus ook als de computer daarna nog wel werkt. Er zit geen aan/uit knop op.

Ik heb de computer al sinds begin 2007 en heb sinds die tijd behalve de voeding alles al wel eens vernieuwd. Zou het er dan mee te maken kunnen hebben dat de voeding die nieuwe hardware niet meer aan kan? Kan die er dan ineens mee stoppen? De voeding kan maximaal 400W hebben.

Zoals ik het lees is inderdaad je voeding ermee gestopt.
Ik zou even een nieuwe halen van een A merk en een hoger vermogen.

Ik heb vanmorgen een nieuwe voeding gekocht en deze net geïnstalleerd, en de computer werkt weer!

Bedankt voor de hulp! Opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan