Na vastloper start pc niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeebkes

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hoikes,

Even zeggen om welke pc het gaat zodat jullie eventueel al een beeld kunnen vormen;)
Het is wel een oudje maar dient enkel om te surfen
P2 433 Mhz Intel Celeron
512 mb ram
XP pro
Hd 1=40 Gig
Hd 2= 4 Gig

Nu probleem even uitleggen;
Als de pc vastloopt kan ik deze dus niet loskrijgen door control alt delete te drukken, cursor blijft ook ter plaatse staan, dus kan ik deze enkel afzetten dmv de stroom af te zetten, als ik die daarna terug wil opstarten dan doet die dus compleet niks meer, dan moet ik een kwartier tot een half uur wachten voor dat hij weer opnieuw wil opstarten en dan start hij dus wel op. Eerst dacht ik dat het was omdat het kwam door online te spelen door de flash maar nu hangt die ook als ik gewoon in mijn pc navigeer.

Wat al reeds gedaan;
Beide hd's getest in andere pc, werken allebei nog
Ram geheugen een voor een getest om te zien als er een latje van kapot is maar dit is ook niet het geval
Alles goed aangedrukt om te zien als er niks los zat
Andere videokaart gestoken
De achterkant geopend dat hij desnoods meer koeling zou krijgen
Speedfan geïnstalleerd om te zien op welke temperatuur hij draait en zit rond de 40°
Stofvrij gemaakt dmv perslucht op een laag debiet en daarna terug aangeduwd
Gekeken op virussen en spyware = clean

Nog iemand een idee wat er aan mijn 'bakske' kan schelen ?
Groetjes
Davy

Heeft die altijd goed gegaan?
P2 voor winxp is wat licht?
Zet je internet eens om non actief (dus zonder stroom dat die zich kan updaten).

Die heeft altijd goed gebold op XP, nooit probs mee gehad tot nu de laatste tijd
Internet op non actief zetten?? Dan kan die toch niet updaten dacht ik? Of wat bedoel je hier mee? Ahja internet is Telenet.
Xp kan je vanaf een 300 processor draaien

Groetjes
Davy

Trek de stekker een minuutje uit van je telenet modem en daarna terug aan en dan je pc starten.

Ik heb gedaan wat je zei en ik zal hier terug posten moest hij het weer krijgen maar ik denk nie dat dit mijn prob oplost zulle, aangezien dat hij het ook heeft als ik gewoon door mijne pc navigeer, en dan staat er gene IE open of dergelijke, ook geen muziek, email, gewoon deze computer en als je je modem reset krijg je toch gewoon een ander ip-nummer dacht ik?

Groetjes
Davy

Hoe start de pc op als je gewoon start voor de eerste keer?

jeebkes zei:
Dan start die normaal op gelijk het moet zonder vast te lopen

Mooie zin, maar zal wel koetewaals zijn, IK kan het niet begrijpen.:rolleyes:

Maare, indien je PC uitvalt na een poosje, is dit 99% van de 100 een warmte probleem, dat kan dus ook in de voeding voorkomen, en daar heb ik nog niets over gelezen.

Lange Pier zei:
Mooie zin, maar zal wel koetewaals zijn, IK kan het niet begrijpen.:rolleyes:

Maare, indien je PC uitvalt na een poosje, is dit 99% van de 100 een warmte probleem, dat kan dus ook in de voeding voorkomen, en daar heb ik nog niets over gelezen.

Neenee, geen koetewaals, gewoon belgisch lol:D dan start hij op zoals elke pc opstart, ik kan daar niks anders over zeggen, dan geeft die 1 biep, die checkt de hd's en dvd rom en dan start die windows op

Over die warmte, daar heb ik speedfan speciaal voor opgezet om dat te checken en voor de ogenblik zit die rond de 36° voor de processor, hd's allebei op 35°
De voeding steekt daar nog maar een klein jaartje in, die is al eens vervangen, dat is er eentje van 300 watt

@ Jean; pc was om 14.15 terug vast gelopen dus zal het niet aan de modem liggen denk ik

jeebkes zei:
Neenee, geen koetewaals, gewoon belgisch lol:D dan start hij op zoals elke pc opstart, ik kan daar niks anders over zeggen, dan geeft die 1 biep, die checkt de hd's en dvd rom en dan start die windows op

Over die warmte, daar heb ik speedfan speciaal voor opgezet om dat te checken en voor de ogenblik zit die rond de 36° voor de processor, hd's allebei op 35°
De voeding steekt daar nog maar een klein jaartje in, die is al eens vervangen, dat is er eentje van 300 watt

Dat de voeding is vervangen zegt mij niets, die kan natuurlijk ook overleden zijn, of een te hoge temp hebben, ook een passief gekoelde videokaart of een te hete ram daarop geven dezelfde symptomen, en dat flutprogje Speedfan, zegt daar helemaal niets over.

Leg je vingers op de videokaart, zwart geblakerd,=veul te heet, blaar,=te heet, rode vingers,=ken net.:p

het kan je moederbord ook nog wel is zijn. En verder zou het inderdaad aan je voeding kunnen liggen. Ook kun je nog proberen windows er opnieuw op te zetten.

Het is gevonden, twas de processor of het moederbord -> de geest gegeven, nu ben ik nog even op de vrouw hare pc en dan dadelijk naar de pc boer gaan voor een andere zien te bestellen of eens naar Duitsland crossen

Groetjes
Davy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan