Na veranderen kanaal op 1 laptop geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

markiev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Ik zit met het volgende. Heb twee laptops in huis, één met Vista en één met Windows 7 en gebruik internet via een router van Tele2.

Nu had ik een tijdje geleden internet op beide laptops, maar de verbinding was er instabiel en viel steeds weg. Contact gehad met Tele2 en toen hebben zij het kanaal veranderd omdat er meerdere mensen in de buurt op dat kanaal zaten. Gevolg was dat de verbinding weer stabiel is, maar ik nu het de Vista laptop het netwerk niet kan vinden en dus geen internet heb. Mijn netwerk staat er niet tussen als ik ga zoeken. Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

Bvd.

Eerst maar schermafdrukken posten van de router-instellingen waarop het volgende te zien is:
A. Gebruikt protocol: 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n of mengvormen daarvan
B. Welke frequentiegebieden worden gebruikt: 2,4 Ghz en/of 5 Ghz
B. Welk kanaalnummer wordt gebruikt
D. Welke encryptie wordt gebruikt: WPA-PSK, WPA2-PSK

Geef ons ook aan wat de mogelijkheden zijn van die Vista laptop als het gaat om mobiele toegang: Welke protocollen en encryptie kan die aan? (Zie A. en D. hierboven). Zet er ook bij wat Apparaatbeheer zegt over merk + type mobiele netwerkkaart in die laptop.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Eerst maar schermafdrukken posten van de router-instellingen waarop het volgende te zien is:
A. Gebruikt protocol: 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n of mengvormen daarvan
B. Welke frequentiegebieden worden gebruikt: 2,4 Ghz en/of 5 Ghz
B. Welk kanaalnummer wordt gebruikt
D. Welke encryptie wordt gebruikt: WPA-PSK, WPA2-PSK

Geef ons ook aan wat de mogelijkheden zijn van die Vista laptop als het gaat om mobiele toegang: Welke protocollen en encryptie kan die aan? (Zie A. en D. hierboven). Zet er ook bij wat Apparaatbeheer zegt over merk + type mobiele netwerkkaart in die laptop.

Tijs.

Kan om onbekende reden hier geen screenshots plaatsen. Vandaar even gewone reactie:
A. Protocol 802.11g
B. Frequentiegebied 2,4 ghz
B. Kanaalnummer 12
D. Encryptie WPA-PSK

Bij het apparaatbeheer op de Vista laptop geeft hij onder 'netwerkadapters' twee apparaten aan:
Atheros AR8132 PCI-E Fast Ethernet Controller
Broadcom 802.11g-netwerkadapter

Verder heeft draadloos internet het op Vista altijd gedaan, totdat ze bij tele2 in mijn router het kanaal veranderd hebben en nu zie ik bij de beschikbare draadloze netwerken niet meer mijn netwerk staan. Deze moet wel zichtbaar zijn omdat er in de router niet aangegeven staat dat het accespoint verborgen moet worden.

Mark

Enige wat ik me zo snel erbij kan voorstellen is dat je een 'amerikaanse' laptop hebt, die (dus) niet kanaal 12 en 13 aankan.
Stel een ander kanaalnummer in (bijv. 3) en kijk of je het netwerk dan wél weer ziet in Vista.

Tijs.

hoe moet dat in de laptop waar wél internet op zit ingesteld worden dan of gaat dat automatisch?

Op de laptop waar wel internet werkt achterhalen welk ip-adres de standaardgateway heeft.
Kan (o.a.) via [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Ik heb begrepen dat dat normaal gesproken 192.168.1.1 zou moeten zijn.
Het gevonden ip-adres van de standaardgateway dan met http:// ervoor invullen in de webbrowser van die laptop.
Stel dus dat dat inderdaad 192.168.1.1 blijkt te zijn, dan wordt het http://192.168.1.1
Ik heb begrepen dat de inlognaam user zou kunnen/moeten zijn en het bijbehorende wachtwoord (ook) user

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je, het werkt weer. Kennelijk kon hij inderdaad kanaal 12/13 niet vinden. Heb nu een ander kanaal geselecteerd en nu werkt het wel weer. Problem solved!

Mooi dat het opgelost is! :)

Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan