Na vervanging touch-screen NDS lite geeft onderscherm geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Ik heb al een aantal keer een NDS lite gerepareerd zoals het vervangen van bovenscherm en behuizing. Voor de eerste keer heb het touch-screen vervangen. Alles leek prima te gaan echter bij het testen geeft het onderscherm geen beeld.

Heeft iemand daar een verklaring voor?

Hallo

Heeft iemand daar een verklaring voor?

Vermoedelijk "hopelijk" slechts de flatcable niet ver genoeg ingeplugd alvorens het slotje van deze vast te clicken.

"worst case scenario" dien je ook het onderste scherm te vervangen omdat deze gesneuveld is.

peter

De kabel moet wel goed aangesloten zijn. Ik heb hem diverse keren losgehaald en weer geplaatst en het probleem blijft. Ik ken het probleem dat de DS na een halve seconde uitgaat als de kabel niet goed zit maar dat is in dit geval ook niet aan de orde. De DS blijft aan alleen zonder onderbeeld.

Denk je dat het nagenoeg uitgesloten is dat er iets defect is in de nieuwe touch-screen? Staat dat los van het beeld dat het onderste LCD-scherm zou moeten geven?

Hallo

"Ik ken het probleem dat de DS na een halve seconde uitgaat als de kabel niet goed zit maar dat is in dit geval ook niet aan de orde. De DS blijf...."

In zeldzame gevallen kan het t.f.t. scherm niet goed zijn ingeplugd "stof" ... "falatcable iets scheef" ... "niet vergrendeld (slotje)" , en dat de DS zichzelf toch niet uitschakeld.

Of ... zoals reeds eerder vermeld ... scherm gesneuveld tijdens manipulatie.

"Denk je dat het nagenoeg uitgesloten is dat er iets defect is in de nieuwe touch-screen? Staat dat los van het beeld dat het onderste LCD-scherm zou moeten geven? "

Voor zo ver ik weet , start een d.s. zelfs op zonder touchscreen.

Het zijn immers 2 afzonderlijke flatcables die je moet aansluiten.

Kijk eens op e-bay ---> goedkope bron van vervangonderdelen.

Let op en wees voorzichtig tijdens werkzaamheden ---> het on/off schakelaartje is zeeeeer breekbaar

Peter

Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor het reageren. Het onderscherm was inderdaad ook kapot en heb ik inmiddels ook vervangen. Alles functioneert weer naar behoren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan