na vervanging van harde schijf is drive letter I

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hapee

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2006
Na dat mij harde schijf kapot is gegaan en deze heeft vervangen door een nieuwe en windows xp opnieuw heb geinstaleerd is mijn nieuwe harde schijf, schijf I geworden in plaats van schijf C.
Is dit nog om te zetten naar Schijf C, en zo ja hoe.

Bij voorbaat mijn dank

Groetjes Hapee.:o :o :o :o :o

dit kan je gewoon veranderen bij schijfbeheer.

configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer --> en dan op schijfbeheer klikken daar kan je de naam en letter wijzigen.

Hiermee moet je wel oppassen.
Als je buiten windows al progs hebt geïnstalleerd naar program files in I dan gaat de pc deze waarschijnlijk niet meer vinden.

ja zelf heb ik daar nog geen last van gehad maar zou problemen kunnen geven ja.

verstraeten zei:

configuratiescherm --> systeembeheer --> computerbeheer --> en dan op schijfbeheer klikken daar kan je de naam en letter wijzigen.

Je kunt de schijfletter van de systeemschijf niet veranderen.:eek:

Alleen met de harde schijf waar windows opstaat in de computer met de andere schijf/partitie letters op disabled en opgestart van de XP cd, windows opnieuw de 1e partitie laten gebruiken om windows te herinstalleren wil dat probleem oplossen.

Als ik het goed begrijpt is dit niet mogelijk de schijf te hernoemen met windows er op ?
Als ik nu heel de schijf formateerd en opnieuw instaleert word de schijf dan weer als I herkend, of wat moet ik doen om hem C te laten noemen.
In ieder geval bedankt voor de reacties

Groetjes Hapee

Hapee zei:
Als ik het goed begrijpt is dit niet mogelijk de schijf te hernoemen met windows er op ?
Als ik nu heel de schijf formateerd en opnieuw instaleert word de schijf dan weer als I herkend, of wat moet ik doen om hem C te laten noemen.
In ieder geval bedankt voor de reacties

Groetjes Hapee

Lange Pier zei:
Je kunt de schijfletter van de systeemschijf niet veranderen.:eek:

Alleen met de harde schijf waar windows opstaat in de computer met de andere schijf/partitie letters op disabled en opgestart van de XP cd, windows opnieuw de 1e partitie laten gebruiken om windows te herinstalleren wil dat probleem oplossen.

Volgen mij staat dat hier.:rolleyes:

Je kunt, overigens, overbodige antwoorden van je zelf gewoon weghalen.:thumb:

Start eens op van je XP cd en kijk naar de getoonde schijfletters in het installatie scherm.

Wat zijn jullie allemaal bezig???
Bij het installeren van windows wordt er gevraagd op welke schijf of partitie windows moet geïnstalleerd worden.
Heb je meerdere schijven of partities dan kun je bij de installatie kiezen waar je windows op wilt installeren.
Als je hd op primary master staat is dat geen enkel probleem maar als die op slave of secundary staat dan kan het zijn dat die niet erkend wordt als C: schijf.

jean42 zei:
Wat zijn jullie allemaal bezig???
Bij het installeren van windows wordt er gevraagd op welke schijf of partitie windows moet geïnstalleerd worden.
Heb je meerdere schijven of partities dan kun je bij de installatie kiezen waar je windows op wilt installeren.
Als je hd op primary master staat is dat geen enkel probleem maar als die op slave of secundary staat dan kan het zijn dat die niet erkend wordt als C: schijf.

Beste @jean42, doe zelf eens een test, met een oude schijf, b.v., haal de eerste partitie eraf van je harde schijf in het installeren menu van de XP cd, maak een nieuwe aan en formateer deze, zet windows erop en zie, geen c:, waar windows op staat.:thumb:

Windows geeft de eerste vrije partitie de schijfletter C:, indien je deze dan verwijderd en opnieuw maakt, wordt de volgende partitie gelijk de C:, en krijgt de gemaakte partitie de eerstvolgende vrije schijfletter.

jean42 zei:
Lange Pier

Wat is nu je verschil???

Dat de aangemaakte partitie, al is het de eerste, GEEN C: is, maar de eerstvolgende vrije, NA alle andere partitie's die een schijfletter hebben, indien 2 partities wordt deze nieuwe dan de D:, dat is het verschil, zie ook de topicstart.

PS,
Als je dus XP opnieuw wil installeren, is alleen formateren een betere optie, dus niet de partitie verwijderen.

Laatst bewerkt:
HD letter veranderen

Ik had het zelfde probleem en zocht op HelpMij en ik vond de oplossing, die was van 2006 dus je ziet maar Hartelijk dank J.Buijtendijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan