Na virus laptop erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krisco72

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
5
Ik heb een tijdje geleden een virus(jes) gehad. (zie log)
Nu zijn deze goed verwijderd zegt het programma (Maleware Bytes), maar sindsdien is mijn laptop erg traag met opstarten en valt zelfs soms uit.
Nu ben ik benieuwd of iemand anders dit probleem ook heeft gehad na het verwijderen van de virussen en of iemand een oplossing hiervoor heeft.

Alvast bedankt!

LOG:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 5117

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

15-11-2010 0:46:31
mbam-log-2010-11-15 (00-46-31).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 152517
Verstreken tijd: 8 minuut/minuten, 55 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 3
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 4
Registerwaarden geïnfecteerd: 2
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 15

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\Wce.exe (Trojan.FraudPack) -> Unloaded process successfully.
C:\Windows\Wfygia.exe (Trojan.FraudPack) -> Unloaded process successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\Wcd.exe (Trojan.FraudPack) -> Unloaded process successfully.

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Handle (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\NtWqIVLZEWZU (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\U36VRSFLG6 (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\XML (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\u36vrsflg6 (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\metropolis (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Bestanden geïnfecteerd:
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\Wce.exe (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\Wfygia.exe (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\Wcd.exe (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\System32\sshnas21.dll (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\13D0.tmp (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\DFF3.tmp (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\DFF4.tmp.exe (Rootkit.TDSS) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\jjikbkkn.exe (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\Wcb.exe (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\Wcc.exe (Trojan.FraudPack) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\IXP000.TMP\ppi.exe (PWS.Fignotok) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Users\KRS\AppData\Local\Temp\IXP001.TMP\ppi.exe (PWS.Fignotok) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\Tasks\{22116563-108C-42c0-A7CE-60161B75E508}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\Tasks\{62C40AA6-4406-467a-A5A5-DFDF1B559B7A}.job (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\Tasks\{BBAEAEAF-1275-40e2-BD6C-BC8F88BD114A}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
 
Misschien dat er nog een virus op zit? Geen enkel pakket herkent alle virussen. Daarom beter altijd een combinatie te gebruiken die elkaar niet bijt.

Naar mijn ervaring werkt de volgende combinatie goed:
AVAST free voor de permanente controle
MalwareBytes anrtimalware + A-squared free voor de ad hoc controle.

Hier kunt u de downloads vinden: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm
 
Toch maar opnieuw windows geinstalleerd omdat de verschillende virusscanners niets konden vinden maar me laptop erg traag bleef.
Na windows 7 opnieuw geinstalleerd te hebben, is me laptop (acer aspire 5740G) wel wat sneller maar niet zo als normaal. Nu valt hij alleen steeds vaker uit. Met name na het inloggen. Misschien is het toch een hardware probleem.

Iemand een idee?
 
Heeft u bij de installatie van Windows 7 de drivers door Windows laten installeren of heeft u zelf de drivers van de leverancier van de hardware geïnstalleerd? Veel mensen denken dat Windows 7 zijn job wel goed doet op dat gebied, maar dat is niet zo.
 
Windows is opnieuw geïnstalleerd aan de hand van de recovery cd´s welke je bij acer zelf moet maken. Hij is dus nu weer precies het zelfde als je hem nieuw vanuit de winkel installeert.
Ik heb ook met een hardware monitor programma naar de warmte gekeken, deze wordt niet abnormaal warm. Verder heb ik ook de memory getest met Memtest 86, deze zegt ook dat alles oke is.

Misschien toch maar bellen met acer voor 50 eurocent per minuut of heeft iemand nog een andere idee.....
 
Als er een "all-in" security pakket op is geïnstalleerd, zoals bijv. Norton, zou ik dei eens proberen uit te zetten, te beginnen met de firewall (dan wel de Windows firewall aanzetten).
Als ie dan minder traag wordt zit het hem daarin (zal niet de eerste keer zijn :) )
Volledige verwijderen kan alleen met de speciale verwijder tool die van de web site van de leverancier gedownload kan worden.
 
Alle trage antivirus programma´s heb ik inderdaad verwijderd, maar dat heeft nog geen effect gehad.

Ik denk dat niet dat er nog een virus opzit aangezien de gehele harde schrijf gewist is. Het probleem van uitvallen, zal toch misschien een hardware probleem zijn.

Iemand ervaring met de helpdesk van Acer of andere winkels welke computers maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan