na vista upgrade wel verbinding met router maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

snapetniet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
2
heb net mn asus laptop geupgrade van xp mce naar vista home premium. eerste dag was alles ok maar nu krijg ik al een paar dagen geen internet verbinding meer. ik gebruik de lt zowel thuis als op het werk, op beide plekken staat een draadloze router (3com en speedlinq), waar andere pc's en laptops zonder problemen mee kunnen internetten. Toen ik nog xp had was er voor mij ook geen probleem, instellingen zijn bij mijn weten niet veranderd. Kan ook nog goed contact krijgen met beide routers, verbinding is goed, alleen in het gedeelte tussen router en internet staat een rood kruis.

probleemoplossen in vista zegt: "niet ingesteld voor het maken van een verbinding met deze computer op poort '(www-service(http)' " en daaronder "kan probleem niet oplossen"

ip adres en dns lijken ok (doorgenomen met asus helpdeks, die wisten het ook niet)

iemand een idee?

edit:
heb ipconfig in wordbestandje bijgevoegd, misschien dat er mensen zijn die daar het probleem in kunnen zien
 

Bijlagen

  • ipconfig.doc
    23,5 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
opgelost

probleem is opgelost op een radicale manier

heb schijf gefromatterd en vista opnieuw geinstalleerd. vervolgens geen drivers gebruikt voor LAN en WLAN/wireless console die door ASUS zijn bijgeleverd maar windows drivers gebruikt. vooralsnog geen problemen meer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan