Na welkomsscherm zwartbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyboy93

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Ik heb een probleem met mijn laptop,
Ik zal het even uitleggen wat ik allemaal gedaan heb.

Ik heb de hele avond nog gewoon achter de laptop gezeten en alles was net zo goed als normaal.
Ik had hem gewoon afgesloten, en een uurtje daarna ging ik er weer achter.
Hij deed het weer zoals normaal maar was erg sloom en traag en ik ik had even afgemeld.
Maar ik was met veel dingen bezig dus hij liep vast en drukte hem maar gewoon uit.
Toen deed ik hem aan en kreeg in het beeld:
Windows niet goed afgesloten,
Hier kun je kiezen uit,
veilige modus
veilige modus met netwerk mogelijkheden
nog iets
windows normaal opstarten

Ik heb alles al geprobeert maar als je eentje kies doet ie het nog goed
hij start dan verder gewoon op zoals normaal, je komt daarna nog gewoon op dat scherm waar je gebruikersaccount kunt kiezen
ik heb mijzelf en een gast account.
Als je dan eentje kiest zien je nog gewoon welkom staan..
En daarna krijg ik helemaal zwart scherm, ik zie mijn muis wel die kan ik ook gewoon bewegen maar hij reageert niet.
Dit is bij mijn account en bij die van gast het zelfde.
Ik heb ook al geklikt op afsluiten, en opnieuw opstarten maar dat doet hij ook niet dan blijf hij gewoon op dat scherm staan..

Dit blijft de heletijd gewoon het zelde.
Ook bij veilige modus krijg ik zwart scherm...

Lijkt erop, dat je de laptop met een virus erop hebt afgesloten.

Het virus zit in het opstartbestand en voorkomt dat je in kan loggen.

Als je zowel, niet normaal als in veilige modus kunt opstarten, zit er niets anders op dan je hele windows opnieuw te installeren, helaas is een back-up niet meer mogelijk dus je zal al je data kwijt zijn. (misschien dat gedeeltelijk herstel helpt, dit zou ik eerst proberen, dan blijft belangrijke data vaak behouden, maar of dan je probleem verholpen is, is een tweede)

Suc6 :thumb:

Lijkt erop, dat je de laptop met een virus erop hebt afgesloten.

Het virus zit in het opstartbestand en voorkomt dat je in kan loggen.

Als je zowel, niet normaal als in veilige modus kunt opstarten, zit er niets anders op dan je hele windows opnieuw te installeren, helaas is een back-up niet meer mogelijk dus je zal al je data kwijt zijn. (misschien dat gedeeltelijk herstel helpt, dit zou ik eerst proberen, dan blijft belangrijke data vaak behouden, maar of dan je probleem verholpen is, is een tweede)

Suc6 :thumb:

Ik moet windows dus opnieuw installeren?
Gaat dat wel lukken, want ik heb alleen een zwart scherm nu?
Moet ik die cd-rom erin doen en hem dan aanzetten?

Volledig opnieuw installeren is wellicht pas een laatste mogelijkheid, maar nu nog niet!

Ben je in het bezit van de Windows cd/dvd?

Ik moet windows dus opnieuw installeren?
Gaat dat wel lukken, want ik heb alleen een zwart scherm nu?
Moet ik die cd-rom erin doen en hem dan aanzetten?

Ja de rest gaat vanzelf, je zal een paar dingen moeten accepteren en aanklikken, maar thats it.

VERGEET NIET EERST GEDEELTELIJK HERSTEL TE PROBEREN HÉ !!!

suc6 :thumb:

Laatst bewerkt:
Ja de rest gaat vanzelf, je zal een paar dingen moeten accepteren en aanklikken, maar thats it. VERGEET NIET EERST GEDEELTELIJK HERTSEL TE PROBEREN HÉ !!!

suc6 :thumb:

Ik ben dus wel ALLES kwijt?
want ik heb er nog heleboel foto's opstaan die ik graag bewaard zou hebben

NIET direct al kiezen voor een nieuwe installatie, maar opstarten vanaf de vista dvd en kiezen voor repareren!!!

Opnieuw installeren kan altijd nog!

NIET direct al kiezen voor een nieuwe installatie, maar opstarten vanaf de vista dvd en kiezen voor repareren!!!

Opnieuw installeren kan altijd nog!

Opnieuw reaperen, blijft dat virus (wat er misschien inzit) er dan niet opzitten?

@TS: op die manier ben je gegarandeerd al je data en programma's kwijt, met reparatie niet!

Opnieuw reaperen, blijft dat virus (wat er misschien inzit) er dan niet opzitten?

Wie zegt dat er een virus is, dat hoeft helemaal niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan gewoon een beschadigde windows installatie zijn door het verkeerde afsluiten!

Ja die mogelijkheid is er, MAAR je kan met gedeeltelijk herstel wel eerst al je bestanden back-uppen en desnoods daarna nog een volledig herstel ;)

Wie zegt dat er een virus is, dat hoeft helemaal niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan gewoon een beschadigde windows installatie zijn door het verkeerde afsluiten!

Lees je weer niet he, hij heeft hem gewoon normaal afgesloten :mad:

En beschadigen door verkeerd afsluiten, werk jij nog met windows 95 ofzo HAHAHA

Lees je weer niet he, hij heeft hem gewoon normaal afgesloten :mad:

En beschadigen door verkeerd afsluiten, werk jij nog met windows 95 ofzo HAHAHA

Wie leest er niet??? TS zegt zelf dit:

Maar ik was met veel dingen bezig dus hij liep vast en drukte hem maar gewoon uit.
Toen deed ik hem aan en kreeg in het beeld:
Windows niet goed afgesloten,

Het is ook past gebeurt na het verkeerd afsluiten,
ik heb wel is eerst verkeerd afgesloten maar toen kreeg ik naar ongeveer 2 minuten gewoon beeld, ik heb hem nu langer dan een uur zo gelaten maar het blijft zwart
En die keer dat ik het eerder heb gehad kon ik hem gewoon afsluiten,
nu doet hij dat ook niet..

Ook tijdens het normaal afsluiten kunnen er bestanden beschadigen.

Maar jij moet ook goed lezen:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan