Na Windows 7 update bestanden verwijderd - Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zieloks

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2009
Toen ik gister mijn PC afsloot, deed mijn PC een Windows 7 update. De volgende dag startte ik mijn PC weer op en kreeg een totaal ander bureaublad te zien. Normaal heb ik bovenin een RocketDock venster met iconen, maar dat was verwijderd. Ook mijn achtergrond was veranderd naar de standaard Windows 7 achtergrond. Ik zie ook dat al mijn documenten weg zijn, maar gelukkig zaten er geen belangrijke bestanden tussen. Al mijn muziek had ik gelukkig op een harde schijf gezet, waar ook heel veel andere documenten opstaan. Raar genoeg staan die er allemaal nog op.

Mijn PC draait op een SSD schijf van 120GB en daar is volgens mij niks van verwijderd, want het aantal beschikbare MB's is het nog steeds hetzelfde. Alleen als ik bijvoorbeeld iTunes of Steam wil opstarten, dan wil dit niet openen. Bij iTunes wil hij hem opnieuw installeren en bij Steam zie ik een venster wat 1 seconden open springt waarin die zegt dat Steam aan het updaten is.

Normaal heb ik ook Mozilla Firefox als browser, maar daar zijn ook al mijn bladwijzers weg.

Ik had wel de avond hiervoor Microsoft Publisher gedownload (via Piratebay) omdat ik een bestand moest openen. Nu heb ik zo'n gevoel dat hier misschien een virus in zat, omdat veel dingen van mijn PC anders zijn. Ik had voor de update gewoon AVG als virusscanner, maar dat is nu ook weggeveegd.

Heb ook al systeem herstel gedaan, maar dat hielp niks.

Kan iemand mij helpen?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk virus! Hele ssd formmateren met Dban. Op cd branden en booten vanaf de cd. Typ `autonuke` en druk op enter. Nu gaat het programma de hele ssd formmateren (dat kan een uur of meer duren). Als hij klaar is installer je windows weer opnieuw en klaar je virus is verwijderdt.

Veel succes!
Kees

kip30 kan gelijk hebben, toch zou ik eerst proberen het virus te verwijderen.

Download via http://www.avira.com/en/download/product/avira-rescue-system de avira iso.
Brand deze op een schijf met bv imgburn.
Liefst allemaal op een andere computer.
Boot de geïnfecteerde computer met deze schijf en kijk of alle ellende kunt verwijderen.
Zo zijn er nog meer virus boot cd's te maken.
Als dat allemaal niet lukt, heb je pech. Dan moet je toch aan een nieuw installatie denken.
Lukt het wel, dan heb je je oude systeem terug.

succes er mee.

@T(opic)S(tarter),

Indien Avira je niet heeft geholpen (zie post van kostenzer) Gelieve dan eens de Kaspersky Rescue Disk uit te proberen! Dit is zeker de moeite waard namelijk.

Doe wat hieronder staat beschreven;

U dient een lege CD-Rom bij de hand te hebben om dit uit te kunnen voeren.

Download de Kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download de IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
Selecteer het image bestanden van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stop de Kaspersky Rescue CD, in de geïnfecteerde PC.
Start die PC opnieuw op.
Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.

KRCD1.png

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

KRCD2.png

Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Wacht nu tot de "Kaspersky Rescue CD" is opgestart.
Zorg dat alle opties in het groende kader zijn aangevinkt.
Klik nu op de optie "Start objectenscan" en laat de computer scannen.

KRCD3.png

Bedankt voor de reacties. Ik heb Windows 7 al opnieuw geïnstalleerd, maar niet zo als de manier als kip30 beschrijft. Ik had gewoon mijn Windows 7 CD in de PC gedaan en dan de schijf formatteren met die CD zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan