zieloks
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jun 2009
Toen ik gister mijn PC afsloot, deed mijn PC een Windows 7 update. De volgende dag startte ik mijn PC weer op en kreeg een totaal ander bureaublad te zien. Normaal heb ik bovenin een RocketDock venster met iconen, maar dat was verwijderd. Ook mijn achtergrond was veranderd naar de standaard Windows 7 achtergrond. Ik zie ook dat al mijn documenten weg zijn, maar gelukkig zaten er geen belangrijke bestanden tussen. Al mijn muziek had ik gelukkig op een harde schijf gezet, waar ook heel veel andere documenten opstaan. Raar genoeg staan die er allemaal nog op.
Mijn PC draait op een SSD schijf van 120GB en daar is volgens mij niks van verwijderd, want het aantal beschikbare MB's is het nog steeds hetzelfde. Alleen als ik bijvoorbeeld iTunes of Steam wil opstarten, dan wil dit niet openen. Bij iTunes wil hij hem opnieuw installeren en bij Steam zie ik een venster wat 1 seconden open springt waarin die zegt dat Steam aan het updaten is.
Normaal heb ik ook Mozilla Firefox als browser, maar daar zijn ook al mijn bladwijzers weg.
Ik had wel de avond hiervoor Microsoft Publisher gedownload (via Piratebay) omdat ik een bestand moest openen. Nu heb ik zo'n gevoel dat hier misschien een virus in zat, omdat veel dingen van mijn PC anders zijn. Ik had voor de update gewoon AVG als virusscanner, maar dat is nu ook weggeveegd.
Heb ook al systeem herstel gedaan, maar dat hielp niks.
Kan iemand mij helpen?
Mijn PC draait op een SSD schijf van 120GB en daar is volgens mij niks van verwijderd, want het aantal beschikbare MB's is het nog steeds hetzelfde. Alleen als ik bijvoorbeeld iTunes of Steam wil opstarten, dan wil dit niet openen. Bij iTunes wil hij hem opnieuw installeren en bij Steam zie ik een venster wat 1 seconden open springt waarin die zegt dat Steam aan het updaten is.
Normaal heb ik ook Mozilla Firefox als browser, maar daar zijn ook al mijn bladwijzers weg.
Ik had wel de avond hiervoor Microsoft Publisher gedownload (via Piratebay) omdat ik een bestand moest openen. Nu heb ik zo'n gevoel dat hier misschien een virus in zat, omdat veel dingen van mijn PC anders zijn. Ik had voor de update gewoon AVG als virusscanner, maar dat is nu ook weggeveegd.
Heb ook al systeem herstel gedaan, maar dat hielp niks.
Kan iemand mij helpen?
Laatst bewerkt: