Na windows 7 update niet meer mogelijk om 2 schermen te gebruiken?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroepos

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2014
Ik had gisteren mijn computer geupgraded naar Windows 7 Ultimate 64 bit. Daarvoor gebruikte ik altijd 2 schermen en dit verliep zonder problemen. Nadat ik Windows 7 had geïnstalleerd viel mij op dat als ik naar mijn schermresolutie ga, de meeste instellingen zijn verdwenen.:eek: Mijn beeldscherm wordt verdubbeld en hij detecteerd het 2e scherm niet. Als ik op identificeren druk worden ze allebei als 1 beschouwd. Ik weet niet wat het probleem is en hoe ik het moet oplossen. Als ik bij apparaatbeheer kijk weergeeft hij ook maar 1 beeldscherm ipv 2. Ik heb 2 LG E2251 T-BN beeldschermen. Mijn computer is de Medion MS-7728. Ik ben een fanatiek gamer en gebruikte daarvoor altijd mijn 2e scherm. Ik zou dit probleem erg graag opgelost willen hebben en hoop dat jullie hiervoor een oplossing hebben.

mvg

Fabian

Welkom op Helpmij.nl! :thumb:

Bij de installatie is er waarschijnlijk een standaard "generieke" driver voor de grafische kaart geïnstalleerd. Ga naar de site van de fabrikant (ik zag dat er een nVidia GT 545 in dat systeem zat) en download daar de nieuwste driver.
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx

Heb je ook eerst de moederboard drivers voor chipset en dergelijke geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Niet dat ik weet, mijn vader heeft mij geholpen dus ik weet niet wat hij allemaal heeft gedaan :p

Ah, dan moet je die even uit bed halen.... :d

Maar het zit dus zeer waarschijnlijk vast op die driver van de videokaart. (gezien het feit dat je niet alle resoluties hebt, etc.)

Welkom op helpmij.nl :thumb:
Je vraag verplaatst naar de juiste sectie gezien het verloop van je vraag. Succes op het forum.

Ik heb geprobeerd die drivers te installeren maar hij zegt het volgende: "the graphics driver could not find compatible graphics hardware". Hoe los ik dat dan weer op?

Hij laat ook niet zien welke video kaart ik heb, er staat alleen:Standard VGA graphics card

Welkom op helpmij! (y)

Even een paar specificaties om alles zo goed te laten rouleren. Je kan toch gewoon op een knop drukken die dat doet ik neem aan dat je een laptop hebt.

Dat standaard vga betekend dat je nog steeds zonder hardwaredrivers zit.

Je moet gaan achterhalen welke videokaart je hebt. Of misschien heb je een ingebouwde videokaart. Daar zijn programmatjes voor, die dat voor je uitlezen. Als je dat dan weet, dan ga je op zoek naar de drivers die je nodig hebt.

Mensen hier raden vaak speccy aan om de pc uit te lezen. Ik gebruik daar SIW voor, maar er zijn heel veel uitleesprogrammaatjes. Zoek op google maar op speccy of siw, of een ander progje naar smaak. Download er een, en gebruik het.

Plaats eens wat screenshots of info als je dat hebt gevonden. Dan kunnen we op zoek gaan naar de juiste drivers.

Belangrijk is om je moederbordtype en videokaarttype hier dus even terug te posten.

Ik had mijn computer al opengehaald maar ik weet niet precies welke videokaart ik heb, er staat chiptype AMD ATOMBIOS en mijn moederbord is MS-7728

Edit: Speccy (http://pbrd.co/1n2Y99J)

Laatst bewerkt:
Haal eens gpu-z binnen, en kijk eens wat deze aan info geeft. Verder klik eens graphics aan in speccy, en laat dit eens zien. Ik zie alleen de generieke videokaart. (Kaart zonder drivers.)

http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber.php?msn=10015140&prod=MEDION AKOYA P5329 D NL

Deze link geeft drivers voor de MS-7728, maar je kunt beter even naar beneden scrollen, en op de zoekbalk een van de serienummers van je pc invoeren. Het zoeken op een medionbord geeft vaak een slecht en rommelig overzicht. Ergens op 3/4 van de webpagina vindt je de driver voor de -denk ik- ingebouwde videokaart.

edit: http://www.medion.com/nl/service/_lightbox/treiber_details.php?did=6628&hgt=1368

directe link naar die videokaartdrivers.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je een aparte videokaart? Dat zou ik aan mijn vader moeten vragen maar die is er niet. Kan je me misschien het verschil uitleggen tussen onboard en apart?

Je hebt een losse videokaart. Kijk even naar mijn vorige bericht,. Ik heb daar wat aanvullingen op gedaan.

Losse videokaart zegt al wat het is. Het is een aparte kaart die je in een slot steekt op je moederbord. Je prikt hem erin zegmaar. Een ingebouwde grafische kaart zit simpel gezegd in je moederbord, of in je cpu tegenwoordig.(APU)

Er zat oorspronkelijk een nVidia kaart in en het vermoeden is dat die is vervangen door een ATI kaart vandaar dat er alleen drivers voor nVidia op de Medion site staan.
Om te ontdekken, staat meestal ook wel op de kaart, welke AMD, is die link voor bedoeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan