Na Windows Update 1,2GB lichter

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabukid

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Berichten
887
Hallo,

Na een Windows update van .NET Framework 3.5 SP1, volgens microsoft 85 MB, ben ik ineens 1,2 GB !! aan schijfruimte kwijt.
Is er iemand die weet hoe dit kan?
Grapje van Microsoft zeker.
Waar is deze update overigens voor nodig.., belangrijk voor het systeem?

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Ik heb em net ook geinstalleerd en ik had eerst 11.9 GB beschikbaar op m'n C: station en na de installatie 12.3 Gb beschikbaar.
 
Ik heb em net ook geinstalleerd en ik had eerst 11.9 GB beschikbaar op m'n C: station en na de installatie 12.3 Gb beschikbaar.

Hoi,

Knap dat je na installatie meer geheugen over hebt dan daarvoor.
Wat is jouw geheim? ;)
 
Gewoon installeren:thumb:

Ik had 'm al geïnstalleerd en daarna verwijderd.. het verschil is echt 1,2GB bij mij. Daarna weer geïnstalleerd en dus weer 1,2GB kwijt.
Bizar veel vind ik dit.
Iemand een idee hoe dit kan?
Misschien iemand dezelfde ervaring (of misschien zonder het te weten;))?

M.v.g,
 
Framework heb je nodig voor sommige programma's.
Misschien zijn het wel tijderlijke bestanden die verwijderd zijn.
 
leuk, ik heb er niet op gelet maar ik veronderstel dat dit bij mij dan ook wel zo ongeveer het geval zal zijn :p
 
Framework heb je nodig voor sommige programma's.
Misschien zijn het wel tijderlijke bestanden die verwijderd zijn.

Ik ben juist 1,2 GB kwijt.. m.a.w. waar ik eerst 9,2GB beschikbaar had is er nu nu nog 8,0GB aan schijfruimte over.
 
Hoi Sabukid gaat het om deze :

KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86
Datum van de laatste publicatie: 27-1-2009
Downloadgrootte: 284.1 MB
Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 is een volledige, cumulatieve update die veel nieuwe functies bevat, die stuk voor stuk voortbouwen op .NET Framework 2.0, 3.0 en 3.5. De update bevat ook cumulatieve serviceupdates voor de subcomponenten van .NET Framework 2.0 en .NET Framework 3.0. De .NET Framework 3.5 Family Update biedt belangrijke updates voor toepassingscompatibiliteit.

Dat is wat ik erover kon vinden hoop dat je wat aan deze info hebt.
Pred...
 
Hoi Sabukid gaat het om deze :

KB951847: Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 en .NET Framework 3.5 Family Update x86
Datum van de laatste publicatie: 27-1-2009
Downloadgrootte: 284.1 MB
Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 is een volledige, cumulatieve update die veel nieuwe functies bevat, die stuk voor stuk voortbouwen op .NET Framework 2.0, 3.0 en 3.5. De update bevat ook cumulatieve serviceupdates voor de subcomponenten van .NET Framework 2.0 en .NET Framework 3.0. De .NET Framework 3.5 Family Update biedt belangrijke updates voor toepassingscompatibiliteit.

Dat is wat ik erover kon vinden hoop dat je wat aan deze info hebt.
Pred...

Predatorman,

Erg bedankt voor je informatie! :cool::thumb:

Ik was er inmiddels achtergekomen dat het bestand groter is dan wat microsoft bij de omschrijving heeft gemeld maar kon gisteravond ineens de website van Helpmij niet opkomen.
Ja, die 284 MB is inderdaad al een stuk meer, maar nog geen 1,2 GB..
Dit heb ik overigens absoluut gemeten, dus exclusief bijvoorbeeld de (ongeveer) 300MB die een herstelpunt inneemt. Raar dat het zoveel van de schijfruimte inpikt die update. Typisch Microsoft.. zou ik haast zeggen.

M.v.g,
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is het te downloaden bestand gewoon gecomprimeerd om het sneller te kunnen binnen halen en wordt het na uitpakken en installeren een stuk groter, niets vreemds aan hoor...
 
Waarschijnlijk is het te downloaden bestand gewoon gecomprimeerd om het sneller te kunnen binnen halen en wordt het na uitpakken en installeren een stuk groter, niets vreemds aan hoor...

Dat is zeer waarschijnlijk, sterker nog, zeker waar. Dus inderdaad niet vreemd.
Ik doel uiteraard op de schijfruimte die ik ineens kwijt ben (1,2 GB) ipv afgerond 300MB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan