na windowsscherm zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Berichten
255
Mijn zoon heeft een nieuwe computer van 3 weken oud.
Nu dacht hij ik doe een schijfcontrole nu moest de computer eerst opnieuw opgestart worden.
Maar als we tijdens het opstarten het windows xp balkje zien wordt daarna het beeld zwart.
Wat zou dit kunnen wezen?
 
Geen idee, kan van alles zijn.... een "schijfcontrole" zou dit niet moeten kunnen veroorzaken... een beetje wilde "schijfopruiming" wel...

Probeer eens direct bij het opstarten een paar maal op de F8 toets te drukken, het systeem zou dan de optie "veilige modus" moeten tonen.... start op in veilige modus en doe een "systeemherstel" naar een datum vóór de "schijfcontrole"....

Mogelijk is de driver van de videokaart gewist of beschadigd.....
 
Toen ik op F8 drukte kwam hij bij het scherm uit waar je kon kiezen of je via de harde schijf wil opstarten of de cd rom.
De harde schijf gekozen en toen ging het wel goed dit zal wel toeval zijn, maar wat zal het dan geweest zijn?
Kan ik nog wat controleren om te kijken waar het vandaan kwam.
Bij voorbaat dank.
 
Ben blij dat het apparaat zich weer normaal gedraagt.
Als er geen harde foutmelding was [blauw scherm] kun je meestal niet meer nagaan wat de veroorzaker was. Mogelijk heeft de schijfcontrole iets gewist, en heeft Windows dat bij het opstarten weer herstelt.... Bill Gates wegen zijn soms ondoorgrondelijk.... Voor schijfopruimingen kun je beter programma's als Ccleaner [gratis te downloaden] gebruiken...

Mochten er weer problemen optreden, zien we je hier graag terug.....

Ccleaner kun je hier downloaden: http://www.ccleaner.com/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan