Na windowsupdate geen explorer meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmjev1

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Berichten
26
Hallo allemaal,

Computer draait onder windows98. P3
ADSL internet verbinding via "het Net".

Mijn vraag gaat over het volgende probleem:
Na berichten over visussen dacht ik de computer via windows update weer beter te beschermen. Direct hierna bleek dat ik niet meer op internet kon komen (explorer icoon is ook weg) en tevens diverse andere programma's niet meer gebruikt konden worden. Alleen Word is nog te gebruiken, data wegschrijven kan nog zonder problemen en ook verkenner is nog te gebruiken.
Is het systeem door een soort systeemherstel nog terug te zetten naar de situatie voor de update of weet iemand een andere oplossing. Om nu direct te kiezen voor format-C gaat me ook wat ver.
Vast bedankt.
 
Ik weet niet hoe het onder win98 is, maar kun je niet de laatste update verwijderen bij configuratiescherm, software?

Als de update het probleem was zou hij het weer moeten doen (lijkt me sterk omdat updates bevordelijk voor je pc horen te zijn en dit is een negatieve update zeg maar)

Ik zit meer aan een gewoon virus te denken.
 
Ga eens naar Start, Uitvoeren en type Qfecheck

Je ziet dan alle geïnstalleerde updates.

Klik op de kruisjes en kijk of er waarschuwingen te zien zijn (rood aangegeven)

De update waarbij dit het geval is, verwijder je uit je Softwarelijst in Instellingen, Configuratiescherm.

Dan opnieuw installeren.

Guus.

PS Heb je Microsoft Internet Explorer 6 Service Pack 1 wel gedownload? Die moet je namelijk eerst en APART van de andere updates downloaden.
 
Laatst bewerkt:
w98 over bestaande installatie heen ?

Configuratiescherm is ook niet te openen.

Is het mogelijk om w98 over de bestaande w98 heen te zetten zonder dat format-c gegeven behoeft te worden. en dus de bestaande bestanden behouden blijven.

vast bedankt
 
kan niet op IE

Dat is juist ook een van de problemen, internet werkt niet meer. Icoon is weg.
 
Dit ziet er niet erg goed uit.
Je kan proberen er overheen te installeren, maar als je installeert over een puinhoop, krijg je geen optimaal systeem.

Maar je kunt het dus proberen.

Voor het geval dat het niet lukt of niets oplevert, heb ik een Word document bijgevoegd dat je kunt downloaden.

Ik heb kortgeleden ook een schone installatie van Windows 98SE gedaan omdat er problemen met een update waren.

Ik heb die procedure opgeschreven voor een website, maar het lijkt me dat jij hem ook wel kunt gebruiken.

Ik had op een gegeven moment dezelfde problemen en nu draait alles weer als een trein.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Heb je toevallig geen IE op een cd staan, je weet wel je koopt wel eens een blaadje en daar zit een cd bij met progamma's.

Ik denk dat ik IE wel 8 keer op een cd heb hebt staan, dus snuffel effe, of vraag het aan een vriend of collega.

groetjes speedtouch
 
De bijlage die ik bij mijn vorige bericht deed is aangepast.

Er zijn wat aanvullingen en verduidelijkingen in aangebracht.

Hier is de definitieve versie.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan