• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam automatisch aanvullen uit lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Ik wil dat als ik in kolom B de eerste letters van een naam typ, de juiste naam automatisch in kolom B komt te staan.

Is er een mogelijkheid dat excel gaat zoeken in de lijst kolom D en dan automatisch de juiste naam in kolom B aanvult?

bvd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo

met VBA lukt dat me wel

maar er zijn vast experts hier die het zonder kunnen

als je het toch met VBA wilt, laat het dan weten.

groet sylvester

Dit is wat ik wil:thumb:

Klein dingetje, als ik in kolom B klik dan verschijnt er ook een pijltje in de cel, ik zie dat de cellen in kolom B gevalideerd zijn.

Kan je dat eruithalen, of werkt de macro dan niet meer?

Laatst bewerkt:
Eigenschappen
met pijltje ComboBox1.ShowDropButtonWhen = 2
zonder pijltje ComboBox1.ShowDropButtonWhen = 0

als je wilt dat de nieuwe onbekende namen aan de bestaande namenlijst worden toe gevoegd, is dat best mogelijk om te maken.

groet

Laatst bewerkt:
Aanvullende vraag op bovenstaande kwestie. Vooropgesteld; ik ben een totale newby op VBA-gebied.
Het autoaanvullen zoals hierboven geschetst is dus dé oplossing voor mijn probleem, alleen, mijn lijst uit kolom D is veel en veel langer, zeg 790 regels lang (het adressenbestand van mijn klanten). Waar kan ik dit aanpassen?

Dank voor de hulp!!

hallo
de naam "AgentInvoer" (links boven op het blad) bepaald het invoer gebied

dus als je deze het gebied dat bij deze naam hoort aanpast dan is je probleem opgelosd

ga daar voor naar "Formules" en kies namenbeheren enz.....

ik hoor graag of het gelukt is

groety

Hoi Sylvester,

Dank man! Heb hier twee weken op zitten googlen...

Gr. Rob.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan