• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naam definiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

winelover

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hallo,

Ik wil een naam definiëren voor een bereik, maar onafhankelijk van het werkblad waar je op zit, dus bijv. bereik B2:E2 krijgt de naam "test". Als ik nu dat bereik op Blad 1 wil aanspreken dat ik invul "Blad 1!test" of als het hetzelfde bereik op Blad 3 is: "Blad 3!test".
Is er een mogelijkheid om dat te doen of moet ik als ik 10 sheets heb 10 bereiken definiëren?

Wie helpt?

Winelover

Beste winelover,

Helaas. Je zult per blad het bereik moeten definieren. Je kunt niet één naam gebruiken dat op ieder werkblad werkt. Maar met een beetje knip en plakwerk, kun je dat vrij snel in het dialoogvenster dat verschijnt bij Invoegen > Naam > Definiëren.

Richard

Beste winelover,

Helaas. Je zult per blad het bereik moeten definieren. Je kunt niet één naam gebruiken dat op ieder werkblad werkt. Maar met een beetje knip en plakwerk, kun je dat vrij snel in het dialoogvenster dat verschijnt bij Invoegen > Naam > Definiëren.

Richard

Je kan die namen ook via VBA toevoegen en dan is het nog sneller gedaan :)

Ha die Finch,

Dan mag jij die code hier neerzetten, want voor ik dat in VBA heb uitgezocht, ben ìk al tien keer klaar via dat dialoogvenster :D

Richard

Gewoon wat code zonder betekenis, maar om het te verduidelijken. Hij maakt een naam voor A1 op elke sheet, en noemt die Test en een oplopende nummering.

Code:
[FONT="Courier New"]Sub Namen()
Dim ws As Worksheet
Dim i As Long

i = 1
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
    ThisWorkbook.Names.Add Name:="Test" & i, RefersTo:="=" & ws.Name & "!$A$1", Visible:=True
    i = i + 1
Next ws

End Sub[/FONT]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan