Naam foto veranderen vanuit database

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 okt 2010
Hallo,

Wij hebben voor een judo toernooi een programma geschreven met php, en een mysql database.
Waarbij iedere judoka een nummer heeft en een naam.
Ik zou graag een functie willen inbouwen waarbij ik een foto kan selecteren en dat deze het nummer van de judoka krijgt.

Er is al een functie waarbij je de judoka selecteerd en wijzigingen in de database kan aanbrengen.

Bij in die pagina zou ik dus graag een knop willen dat ik een foto moet selecteren en dat die foto dan het nummer van een judoka krijgt.

Zou dit überhaupt mogelijk zijn?
Zo ja hoe ongeveer?

de camera die ik gebruik om de foto's mee te maken is een nikon d90 die automatische de foto's naar de computer stuurt.

Alles kan, dus das geen probleem ;)

Als je het niet met de hand kunt doen (wat natuurlijk ook werkt) zou je alle foto's kunnen uploaden naar een mapje, en vervolgens een scriptje kunnen maken dat steeds een foto selecteert die nog niet gekoppeld is (bijv door de gekoppelde foto's in een andere map te plaatsen) en vervolgens een lijst geeft met alle namen waar nog geen foto aan zit. Dan kun je met een formuliertje en een select button kiezen welke judoka bij die foto hoort.

Je kunt de naam van de foto wijzigen of hem verplaatsen met de php functie rename() [ http://nl2.php.net/manual/en/function.rename.php ], door gewoon het nieuwe pad en de nieuwe naam op te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan