naam gebruiker wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb hier een netwerk liggen (Win 2000 Server) en daarop 2 computers aangesloten (Win XP SP2).
Van een van de computers wil ik de gebruikersnaam voor het inloggen op het netwerk wijzigen, waarbij de instellingen (favorieten, Mijn Documenten, achtergrond, MSN-instellingen, etc. etc.) bewaard worden.
Blijkbaar helpt het niet wanneer ik naam van de gebruiker in de map Documents and Settings wijzig.
Wat moet ik nog meer wijzigen.
 
Geplaatst door guidovanh
Ik heb hier een netwerk liggen (Win 2000 Server) en daarop 2 computers aangesloten (Win XP SP2).
Van een van de computers wil ik de gebruikersnaam voor het inloggen op het netwerk wijzigen, waarbij de instellingen (favorieten, Mijn Documenten, achtergrond, MSN-instellingen, etc. etc.) bewaard worden.
Blijkbaar helpt het niet wanneer ik naam van de gebruiker in de map Documents and Settings wijzig.
Wat moet ik nog meer wijzigen.

de Administrator van het netwerk moet naar configuratiescherm gaan, gebruikers en dan naar eigenschappen, naam wijzigen.

Het is heel slecht om in docs&sett je naam te veranderen...
 
Start / configuratiescherm / gebruikersaccounts, en klik op de (ingelogde) gebruiker.

Klik " Mijn naam wijzigen".
In welkom venster en menu start is de naam gewijzigd.

Een reeds werkende account naam incl docs en settings kun je NIET zomaar wijzigen.
Beste is om een nieuwe account aan te maken met dezelfde rechten.
Geinstalleerde programma's gaan dan vanzelf mee.
Kopieer je documenten, en pas je buroblad aan.
Kost je niet zoveel tijd, toch?
 
Wellicht moet ik nog ergens iets veranderen (op de server?).
Als ik nl. op het werkstation bij de gebruikersaccounts de naam heb veranderd en vervolgens inlog met deze nieuwe naam, dan heb ik o.a. het standaardbureaublad van XP voor me ipv een bureaublad met de achtergrond van de "oude" gebruiker.
 
Op dat moment heb je idd een nieuwe gebruiker.
Een reeds geactiveerde inlognaam kun je niet meer wijzigen.
Nieuw aanmaken en de boel kopiere is de enige optie.

Het is ten strengste af te raden docs en settings map of register te wijzigen.
Dit kan voor een hoop ellende gaan zorgen.

Wat je wel zou kunnen proberen is om na het aanmaken van een nieuwe gebruiker en in loggen op dat nieuwe account (dan wordt docs en settings aangemaakt), uit loggen, en aanmelden als admin, op geen van beide accounts oud en nieuw.
Dan de gehele inhoud van de docs en settings oude gebruiker kopieren naar de nieuwe gebruiker.

In theorie zouden dan de settings (naam docs en settings zegt het al) moeten worden overgenomen.
Mislukt dat, dan verwijder je het nieuwe account weer.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met:
op geen van beide accounts oud en nieuw.

Als ik de bestanden heb gekopieerd, zijn er dan geen bestanden bij die de naam van de oude gebruiker bevatten waardoor er schade ontstaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan