Naam in heel xp wijzigen naar nwe eigenaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Ik heb mijn laptop aan een vriendin gegeven. Ik heb de computernaam veranderd maar bij bijv. Documents & Settings staat nog steeds mijn naam. Wat en hoe moet ik allemaal wijzigen op de laptop zodat mijn naam nergens meer voorkomt? (Behalve formatteren :p )
Alvast Bedankt!

Hoi,

Zie bijlage.
Als het om een gebruikersaccount (WinXP) met jou naam gaat, zorg je dat je eerst een nieuwe gebruiker maakt met 'haar' naam (tevens beheerder).
Start op, ofwel onder haar naam, ofwel in de veilige modus als 'Administrator' en verwijder via het configuratiescherm de gebruiker met jou naam. Op de vraag of ook alle data moeten worden verwijderd klik je op 'Ja' (die ben je dan dus ook definitief kwijt!).

Bijlagen

Bedankt voor je reactie! Ga ik vanavond proberen. Nog 1 vraagje, hoe start ik op als administrator? De laptop start op zonder aanlogscherm/wachtwoord.....

HOi,

Tijdens/voor het starten van windows (dus direct na het aanzetten van de notebook) de functietoets F8 een tijdje ingedrukt houden

Als je ingelogd bent als administrator kan je ook het volgende doen.

menu start -> uitvoeren - > type lusrmgr.msc -> Zoek de gebruiker -> hernoem deze.

Overigens weet ik niet of op XP-home ook zo kan :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan