naam in random kleur weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is wel de F... cel eh....dat heb ik daarstraks vergeten te zeggen,maar we zullen nog verder moeten zoeken,want die value deed het ook niet.

Hmmm, ja misschien dat iemand anders ons even een handje kan helpen, want ik ben ook nog maar een beginner :o ik weet nu niet 1,2,3 wat het zou kunnen zijn...

Ge hebt mij toch al heel ferm geholpen zulle met die kleuren en als het aan mij ligt zoeken we verder tot we het gevonden hebben.:D
Ik leer er iet mee en ik gij impesant ook.:)

Maar het zal wel iets voor morgen zijn ,want ik moet dringend weg.

Laatst bewerkt:
Dat is zeker zo! :) we leren hier allebei van :D! en we geven het niet op :p!

Zo is het en niet anders.:p

Maar ik heb het wel gevonden hoe het moet en in feite moet ik sorry zeggen,want dit wist ik al (allee.....as ik het kon kopieren eh...uit xlstart.xlsm) waar ik dat ook al eens in gebruikt heb.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If ActiveCell = "Heel goed gedaan" Then Run "kleur"
End Sub
Die moet staan,niet in een gewoon module maarwel in blad1(blad1) gedubbel klikt daarop en daar staat die macro in die de macro kleur oproept en ik denk dat ge daar eender welke macro met een if van daaruit op kunt starten.

Dus dat weten we weeral.:d

Maar ik heb weeral een andere vraag.
Nu moete enteren en dan kom je op "Heel goed gedaan" staan eh....maar je zou ook de uitkomst kunnen intikken en inplaats van dan te enteren zou je ook met de pijltjes toets omlaag kunnen gaan eh....
Hoe zou je de pijltjestoets kunnen uitschakelen gaan we daar naar zoeken,of weet je dat ?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oke, voor mijzelf was het echt een heel moeilijk gedoe om de pijltjestoetsen uit te schakelen.

Zo schakel je je pijltjestoetsen uit:

Code:
Sub Form_KeyDown()

Application.OnKey "{UP}", ""
Application.OnKey "{Down}", ""
Application.OnKey "{Left}", ""
Application.OnKey "{Right}", ""

End Sub

Alsjeblieft :)!

Als je ze uiteraard weer wilt inschakelen moet je deze code runnen:
Code:
Sub Form_KeyDown()

Application.OnKey "{UP}"
Application.OnKey "{Down}"
Application.OnKey "{Left}"
Application.OnKey "{Right}"

End Sub

Als je ze uiteraard weer wilt inschakelen moet je deze code runnen:
Code:
Sub Form_KeyDown()

Application.OnKey "{UP}"
Application.OnKey "{Down}"
Application.OnKey "{Left}"
Application.OnKey "{Right}"

End Sub

Bedankt eh... want dat is het.:D
Heb nog een vraag,zou je bij die inputbox alle knoppen kunnen verwijderen?Zodat je in de inputbox zelf kunt zetten ,na gegevens ingetikt te hebben,ENTER dan.Kan er op het internet niks over vinden of dat kan.

Dit is volgens mij alleen mogelijk als je een Userform aanmaakt en daar geen buttons toevoegd. :)!

Heb je daar per ongeluk,een verkeerde link ingezet Roy,want ik ken niks van userforms en met hetgeen dat ik er zelf over vind kan ik er ook niet aanuit ?

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het mogelijk is om button uit te schuikelen in een MSGbox. Dit kan bijvoorbeeld alleen als je buttons hebt op een Userform en dan kan je de buttons disablen of verwijderen.

We gaan die userform maar vergeten,want daar snap ik niks van en daarom eh....zal ik zeggen heel hard bedankt eh....Royzilla om me te helpen met die kleuren enz....,maar jij bent al veel verder dan ik in vba en daarom gaat de regel ik leer iets en jij ook niet op,want jij gaat telkens op mijn vragen moeten antwoorden en leren voor jou gaat er niet inzitten vrees ik.
Daarom leert gij maar op uw gemakske vba :D en als de Karell dan later eens iets vraagt kan je hem misschien he....;)

haha, tuurlijk leer ik er zelf ook wat van. Ik heb zelf nu je applicatie ongeveer na kunnen bouwen en wat extra handigheidjes en ideetjes ingebouwd. Ik zit zelf ook te proberen met andere mogelijkheden om er zelf meer van te leren.

En graag gedaan, ik help andere graag als ik het kan :)!
Ik wil graag wat bij leren van programmeren enzo, maar zoals je de link in me handtekening ziet, is programmeren niet me enige hobby haha. Ik vind het livestreamen van games ook erg interessant ^^.

Alsnog, geen dank! Jij bedankt!
:D

Royzilla>haha, tuurlijk leer ik er zelf ook wat van.

Eh....als jij er zo over denkt,wil ik genoeg zo verder doen.:d
Maar.......kom dan nadien niet af,met hij leerd vanalles van mij en ik leer niks van hem eh...;)
Ook gaan we dan wat anders moeten vinden,want die file waar mijn vragen over gingen .....is af en ik heb het net aan ons Zina laten zien en ze was er heel blij mee gelijk het is nu.

Royzilla>Ik vind het livestreamen van games ook erg interessant

Zedde gij die Roy met die zwarte bril en dat zwart haar?

Laatst bewerkt:
Hahahah, nee ben niet die Roy. Ik ga niet zeggen dat ik niks van jou heb geleerd? Ik leer er juist wel van. Ik probeer je te helpen, en jij helpt mij met leuke oplossingen en opdrachtjes! Ik vind het leuk om te doen en ik zit het zelf ook wat aantepassen en wat leuke dingetjes mee te doen.

Bekijk bijlage U.docx
Ik vind het leuk om te doen en ik zit het zelf ook wat aantepassen en wat leuke dingetjes mee te doen.

Heb net uwen book1 gezien,interesante vraag (waar ik in de verte verte het antwoord niet op weet,maar een paar profesionals hier heb je geintereseert in uw vraag en die zullen het antwoord zeker geven.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan