Naam in register wijzigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ria
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wie weet of het mogelijk is binnen het register de naam te wijzigen op wiens naam de computer is geïnstalleerd?
Ik heb een computer die wordt verkocht.
Heb een ghost teruggezet naar het moment waarop de computer net was geïnstalleerd.
Met nog geen doc. inhoud etc.
Maar hij is wel geïnstalleerd op een naam.
Kan ik die nu nog wijzigen ergens?
Dat is eigenlijk het enige wat nog van belang kan zijn.
Vast bedankt voor het meedenken.
ria

> Start.
> Configuratiescherm (klassieke weergave).
> Systeem.
> Tabblad: Computernaam.
> Wijzigen.
> Vul de gewenste computernaam in.
> OK.
> Toepassen.
> OK.

Nu moet je de computer nog opnieuw opstarten, en de naam is gewijzigd. :)

Hoi,

Het kan zijn dat er meer instellingen in het register zijn die verwijzen naar de 'Eigenaar', 'Owner' o.i.d. die niet op de hiervoor aangegeven manier worden aangepast en dus nog voor komen.

Uiteraard moet je eerst het advies van Hades uitvoeren.
Wil je zéker weten dat 'jou naam' niet meer voorkomt, dan moet je een recovery doen c.q. Windows na een partitieverwijdering opnieuw installeren.

Daar was ik dus al bang voor.
De computernaam wijzigen is geen probleem, maar daarmee is inderdaad niet alles gewijzigd. Je blijft dan nl nog steeds de ongewenste naam terugzien. b.v. bij documents en settings. Daar staat dan b.v. nog steeds documents en settings van....
Ik hoopte dat er ergens via een instelling ergens binnen het register in 1x ook die verwijzingsnaam zou kunnen worden aangepast.
Hoop nog meer suggestie`s te krijgen. Als dat zo is, en er is een gouden tip bij, laat ik het hier ook even weten.
bedankt voor jullie moeite
ria

Voordat je de stappen uitvoert die hieronder beschreven zijn,

moet je inloggen als een administrator of een lid van die groep

> Start.
> Configuratiescherm (klassieke weergave).
> Systeem.
> Tabblad: Computernaam.
> Wijzigen.
> Vul de gewenste computernaam in.
> OK.
> Toepassen.
> OK.

groet.
Y
Nu moet je de computer nog opnieuw opstarten, en de naam is gewijzigd. :)

Tja ....

Start de pc in de veilige modus.
Maak een nieuwe gebruiker aan met beheerdersrechten en een algemene naam, bijvoorbeeld 'Eigenaar' o.i.d.

Start nu opnieuw opniew de pc in de veilige modus en log in onder die nieuwe naam.

Verwijder vervolgens alle andere 'specifieke' gebruikers (dus inclusief alle documenten en instellingen).

De gebruiker 'Gast' of 'Guest' is standaard en hoef je niet te verwijderen.

Goed dat je mij even aanvult Dragonlord.
Ik was die stap vergeten omdat ik op alle computers waarmee ik werk al Administrator-rechten heb. :o

Als dat toch eens zou lukken. Ik kan het vanavond uitproberen. En ik laat jullie het resultaat weten. Bedankt allemaal hoor.
Groetjes,
ria:)

Daar ben ik weer. Heb de stappen uitgevoerd.
Ben nu voor het grootste deel de vorige eigenaarsnaam kwijt. Alleen als ik klik op deze computer
eigenschappen
Dan staat er nog steeds geregistreerd op : en dan toch nog de oude naam.
Ben bang dat , als ik echt alles kwijt wil, inderdaad opnieuw moet gaan installeren. het probleem echter is, dat ik geen recover cd of partitie heb en ook geen stuurprogramma`s.
Als ik nu via de wizard instellingen-bestanden overzetten te werk zou gaan (eerst naar een externe schijf). Dan met een xp cd een schone installatie doe, worden dan de stuurprogramma`s wel en de oude naam niet overgezet?
Dat weet ik niet zeker.
Weet een van jullie dat soms?
gr. ria

Yes, ik heb het gevonden en het is gelukt. Ik geef het foefje hierbij door. Mogelijk heeft iemand van jullie hier ook wat aan.
Heb het op internet gevonden.

Andere geregistreerde gebruiker.

Het kan voorkomen dat uw versie van Windows in andere handen overgaat, b.v. wanneer u uw computer verkoopt. Het is voor de nieuwe eigenaar dan vervelend om in het venster info de melding te krijgen dat eengebruiksrecht verleend is aan "de oude eigenaar". Om dit te veranderen, doet u het volgende:
Navigeer naar de registersleutel \HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version.
In het rechter venster zullen nu bijbehorende gegevens worden getoond.
Dubbelklik op de waarde RegisteredOrganisation om de huidige bedrijfsnaam te veranderen of op:
Registered Owner om de huidige gebruikersnaam te veranderen.

Groet,
ria

om bij het sleutel te komen die hieronder is beschreven moet je even naar.

Uitvoeren en dan "regedit" intypen

Yes, ik heb het gevonden en het is gelukt. Ik geef het foefje hierbij door. Mogelijk heeft iemand van jullie hier ook wat aan.
Heb het op internet gevonden.

Andere geregistreerde gebruiker.

Het kan voorkomen dat uw versie van Windows in andere handen overgaat, b.v. wanneer u uw computer verkoopt. Het is voor de nieuwe eigenaar dan vervelend om in het venster info de melding te krijgen dat eengebruiksrecht verleend is aan "de oude eigenaar". Om dit te veranderen, doet u het volgende:
Navigeer naar de registersleutel \HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Current Version.
In het rechter venster zullen nu bijbehorende gegevens worden getoond.
Dubbelklik op de waarde RegisteredOrganisation om de huidige bedrijfsnaam te veranderen of op:
Registered Owner om de huidige gebruikersnaam te veranderen.

Groet,
ria

Ja, dat was ik vergeten te melden. Bedankt allemaal. Ik zal de vraag de status opgelost geven.
Vriendelijke groet, ria:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan