• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam kleuren als PDF gemaakt is

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Berichten
175
Hallo,

In bijgevoegd document zou ik graag een aanvulling op de VBA code hebben.
Als in het 'ORT'-sheet op de knop 'PDF' gedrukt wordt, dan zou ik graag de naam en achternaam die op dat moment actief in in dat sheet een kleur willen geven in de sheet met de corresponderende maandnaam.
Dus; Als in de sheet 'ORT' Truus Jansen geselecteerd is en de maand januari, dan zou als ik op de knop PDF druk, in de sheet 'januari', de cellen waar Truus Jansen in staat een kleur moeten krijgen.
Kan iemand me hierbij helpen?


Bekijk bijlage Kleurding.xlsm
 
zo?
vermijd samengevoegde cellen, vba kan daar niet goed overweg mee.
 

Bijlagen

  • Kleurding (1).xlsm
    141,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
emields,

Precies wat ik bedacht had.
Is het echter mogelijk om als voorwaarden de naam, achternaam en personeelsnummer te gebruiken.
Voor als er 2 mensen met dezelfde naam zijn.
 
Dat kan op voorwaarde dat op de tabbladen voor, achter, boven of onder de naam ook het personeelsnummer te vinden is.
ik had het al vreemd gevonden dat je op het ene blad het nummer gebruikte om de gegevens aan te vullen en op het andere blad gewoon de naam.
en nog een tip. Plaats een onbeveiligd voorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
zo?
 

Bijlagen

  • Kleurding (2).xlsm
    179,5 KB · Weergaven: 27
@emields, gebruik 'Exit For' in de code als aan de voorwaarde is voldaan.
Er is namelijk maar een personeelsnummer die daaraan voldoet.
Zo loopt de 'for each' niet onnodig door.
 
Volgens mij wordt er nog steeds gezocht op de achternaam. Dat kan je beter op het personeelsnummer doen.
Code:
Private Sub BewaarAls()Dim strI5 As String, vFileName
  strI5 = Format(Range("I5"), "mmmm")
  vFileName = Application.GetSaveAsFilename("h:\ORT" & "-" & Range("M82") & "-" & strI5 & "-" & Range("D1") & ".pdf", "PDF Files (*.pdf), *.pdf", , "Geef bestandsnaam")
  If vFileName <> False Then
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, vFileName & ".pdf"
    Sheets(strI5).Cells(Application.Match(Range("G5"), Sheets(strI5).Columns(4), 0), 2).Resize(, 2).Interior.Color = vbGreen
  End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan