• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam opslaan als uit ander werkboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

nmeijer

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Goedemorgen,

Ik heb een macro die een rapportje maakt uit een data bestand en die als een nieuw werkboek opslaat. Nu wil ik de naam van dat rapport samenstellen uit een vast gedeelte en het weeknummer van de betreffende data alleen staat dat nummer in het werkboek met de data. Ik heb dat geprobeert met de volgende macro:

Code:
Sub Naam()

ChDir "H:\My Documents"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="H:\My Documents\Rapportage, week" & Windows("Data.xslm").Sheets("Referenties").Range("H2").Value & "xlsx", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False

End Sub
Maar dit werkt dus niet, kan iemand me hiermee helpen?

Bvd,

Als werkboek 'data' altijd open staat, anders moet je het werkboek openen met GetObject.
Code:
windows("Data").activate
ThisWorkbook.SaveAs "H:\My Documents\Rapportage, week" & Sheets("Referenties").Range("H2").Value, 52

Nu slaat hij m'n data bestand (data.xlsm) op met de naam van het bestandje voor het rapport (rapport, week 32.xlsx). Ik denk dat het makkelijker is als ik het weeknummer ergend kopieer in de rapportage sheet dan verwijzen naar de data sheet.

Misschien is het handiger als je de gehele code plaats die het rapportje maakt en uitlegt wat de bedoeling is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan