• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam opzoeken en

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derck

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2013
Goede morgen,

Op dit moment ben ik bezig een sheet te maken maar ik loop tegen een probleem aan. Zelf ben ik op internet gister ook al wezen zoeken maar ik kan het maar niet werkend krijgen via verticaal zoeken. In de excelsheet in de bijlage heb ik met kleurtjes aangegeven van waar naar waar de gegevens moeten.

In blad 1 staan namen maar in blad twee staan gegevens die ik in blad 1 wil hebben staan. Het enige probleem is in blad twee komen sommige namen wel voor en vaak meerdere keren en soms ook helemaal niet (zoals ik het voorbeeld de zwarte F). Nu wil ik de namen en gegevens die overeenkomen in blad 1 hebben staan en als er geen gegevens beschikbaar zijn in blad 2 een nul-melding.

Welke code moet ik hiervoor gebruiken?

Mvg,

Derck

Bijlagen

Derck

Plak de volgende formule in B4 en kopieer naar beneden :

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A4;Blad2!$B$2:$C$26;2;));0;VERT.ZOEKEN(A4;Blad2!$B$2:$C$26;2;))

succes

Ik had het ook al geprobeerd met de ALS code maar kwam er niet helemaal uit. Maar ik ga de code nu toepassen op het werkelijke bestand. Dankjewel!

Derck,

Laat je het weten als het niet werkt ?
En als het wel werkt ; Graag de vraag als opgelost markeren .
Succes

Hij werkt en heb hem al toegepast om meerder gegevens over te laden :)

Derck,

Bij een versie >2003 kun je volstaan met
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(A4;Blad2!$B$2:$C$26;2;);0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan