naam PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Een vriend van mij heeft XP opnieuw geinstalleerd.Nu heeft hij bij het invullen van de computernaam mijn naam verkeerd geschreven.Dus nu staat overal mijn naam verkeerd.Hoe kan ik dit veranderen.

Dat wordt lastig.
Je kunt wel bij start / config scherm / systeem / computernaam (en onder de knop "wijzigen" iets veranderen.
Ook bij start / uitvoeren / control userpasswords2 kun je je accountnaam wijzigen. Dubbelklik, en daar wijigen.
Maar in C:\Documents and Settings\USERNAME blijft de naam ongewijzigd.

Als ik goed meen en me te herinneren dan kan je die naam veranderen in het register.
Ga naar uitvoeren en typ regedit en dan zoeken en dan typ je die verkeerde naam in en dan zoeken, als je die vind dan tellkens veranderen.

Klik met de rechtermuisknop op 'Deze computer' op je bureaublad en kies in het snelmenu onderaan 'Eigenschappen'.
In het volgend venster op het tabblad 'computernaam' en in het volgende venster op de knop 'Wijzigen...' hier kan je de computernaam wijzigen.
Onthoud nog even de 'oude' en dus onjuiste naam. Gevraagd wordt de pc opnieuw op te starten om de gewijzigde naam van kracht te laten worden.
Nadat je de pc opnieuw hebt opgestart, is op veel lokaties in het register de naam aangepast, maar helaas nog niet overal.
Als je bekend bent met wijzigen of aanpassen van het register, kan je nu het volgende doen:
Open het register, kies menu: Bewerken > Zoeken en type de oude naam in (Enter).
Elke sleutel waar je oude naam nog voorkomt wordt gevonden. Door hierop te dubbelkikken kan je de naam wijzigen.
Gebruik de functietoets F3 om te volgende locatie te vinden en te wijzigen ..... etc.
Hierna start je je pc weer opnieuw.
De oude naam is nu definitief uit je systeem verwijderd

Laatst bewerkt:
Valijn zei:
Klik met de rechtermuisknop op 'Deze computer' op je bureaublad en kies in het snelmenu onderaan 'Eigenschappen'.
In het volgend venster op het tabblad 'computernaam' en in het volgende venster op de knop 'Wijzigen...' hier kan je de computernaam wijzigen.
Is dit dan ook voor alle progs zo?

Je computernaam geef je in bij de installatie van windows. vb jean
Als ik daarna een ander prog installeer zoals msoffice dan staat deze naam ook vermeld.
Dit is ook zo met ander progs waar je naam gevraagd wordt, begrijp je?
Als je nu de computernaam veranderd zoals jij zegt is dat dan ook in die andere progs geweizigd? Dat is mijn vraag.

Ik denk dat jij gebruikersnaam en computernaam door elkaar haalt. Computernaam is voornamelijk bedoelt ter herkenning op een netwerk en dit staat los van je gebruikersnaam

Ik heb het precies gedaan zoals Valijn het beschreven heeft en de naam is veranderd.Hartstikke bedankt Valijn en ook de rest voor jullie reakties.
Grtz. Herman:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan