• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam uit keuzelijst(gegevensvalidatie) maar 1 keer gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djerr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Ik ben druk bezig om een makkelijk te gebruiken weekplanner te maken voor mij en mijn collega's. Ik heb vijf tabbladen, 1 voor alle namen van onze werklui. En 4 voor de 4 weken in een periode.

In elk tabblad staan de vijf werkdagen van de week, en elke dag heeft weer verschillende vakjes om namen van werklui bij projecten in te delen. Dit gebeurt d.m.v. een gegevensvalidatie vanuit het eerste tabblad.

Mijn vraag is, is het mogelijk om de vervolgkeuzelijst/gegevensvalidatie zo in te stellen dat ik, wanneer ik bijvoorbeeld op maandag Kees in deel bij een project. Ik hem niet meer kan kiezen bij een ander project op maandag?

Dus of ik mijn gegevensvalidatie zo kan instellen dat ik een naam uit de lijst, binnen een bepaalde kolom, maar 1 keer kan gebruiken?

Bijgaand een voorbeeld, dat ik ooit heb gevonden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan