Situatie als volgt:
Ik heb een basisbestand met gegevens die overgenomen worden in een sub-bestand van excel (beiden zijn xl-bestanden). Als ik deze kopieer naar een nieuwe locatie en hernoem, blijft de orginele locatie en het orginele bestand met de oude bestandsnaam het basisbestand met gegevens.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat bij kopiëren de keuze gemaakt wordt voor het hernoemde en gekopieerde bestand, zonder alle formules te moeten aanpassen?
N.B. ik ben een noob op het gebied van Macro's programmeren, ik zie niet zo goed hoe te werk te gaan met de record macro functie.
voorbeeld:
momenteel een 2-tal documenten, dat is opgeslagen onder op schijf C:. Naam van de een is [formulierenstroom v20.xls], andere is [werkdocument Service Engeer.xls].
Deze hebben beide verwijzingen met IF formules naar elkaar.
Op het moment van gebruik op klant, wordt een kopie van dit originele (lege) bestand naar een map op een server-schijf O:. Naam van het document wordt gewijzigd naar [<PROJECTNUMMER> <KLANTNAAM> Formulierenstroom.xls], andere wordt ook aangepast zodat het projectnummer en de klantnaam ook hierin wordt opgenomen ([<PROJECTNUMMER> <KLANTNAAM> Werkdocument SE.xls].
Zo gauw dit gebeurd wil ik dus dat niet langer het bestand op de C:-schijf de basis is, maar het bestand op de O:-schijf. Hoe krijg ik dat voor elkaar, zonder elke noodzakelijke formule afzonderlijk aan te passen?
Ik heb een basisbestand met gegevens die overgenomen worden in een sub-bestand van excel (beiden zijn xl-bestanden). Als ik deze kopieer naar een nieuwe locatie en hernoem, blijft de orginele locatie en het orginele bestand met de oude bestandsnaam het basisbestand met gegevens.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat bij kopiëren de keuze gemaakt wordt voor het hernoemde en gekopieerde bestand, zonder alle formules te moeten aanpassen?
N.B. ik ben een noob op het gebied van Macro's programmeren, ik zie niet zo goed hoe te werk te gaan met de record macro functie.
voorbeeld:
momenteel een 2-tal documenten, dat is opgeslagen onder op schijf C:. Naam van de een is [formulierenstroom v20.xls], andere is [werkdocument Service Engeer.xls].
Deze hebben beide verwijzingen met IF formules naar elkaar.
Op het moment van gebruik op klant, wordt een kopie van dit originele (lege) bestand naar een map op een server-schijf O:. Naam van het document wordt gewijzigd naar [<PROJECTNUMMER> <KLANTNAAM> Formulierenstroom.xls], andere wordt ook aangepast zodat het projectnummer en de klantnaam ook hierin wordt opgenomen ([<PROJECTNUMMER> <KLANTNAAM> Werkdocument SE.xls].
Zo gauw dit gebeurd wil ik dus dat niet langer het bestand op de C:-schijf de basis is, maar het bestand op de O:-schijf. Hoe krijg ik dat voor elkaar, zonder elke noodzakelijke formule afzonderlijk aan te passen?
Laatst bewerkt: