naam van liedje op cd vermelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankt

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
onlangs eens alle muziek die op onze pc staat begonnen op cd te zetten, kwestie van pc te ontlasten en sneller te maken.
:thumb:
Met nero is het mij redelijk snel gelukt.

Probleem is dat er op de cd bij het afspelen nergens de naam van de liedjes die op de cd staan staat.
Rechts zie ik enkel iets in de trend van item 1; item 2 zodat ik niet kan weten welke liedje er speelt, maar ook niet kan kiezen wat ik nu graag zou horen.:cool:
Muziek beluisteren is zoals bij de chinees bestellen : graag nummer 7

De vraag is nu hoe ik muziek kan overzetten van de pc naar een cd met inbegrip van de naam van de uitvoerder en van het muziekstuk

haja we hebben ook nog deep burner op onze portable staan

Hoi,

Hangt van een aantal factoren af.
Eerst maar eens deze: hoe 'maak' je cd's, als mp3 of als (originele) CDA's, zoals je 'm ook aanschaft.

bij mp3 cd's heb je de id3tag erbij zitten. daarin staat de naam van het nummer, artiest, jaar, enz.. als je de mp3tjes als een gewone audio cd brand (cd die in iedere cd speler werkt) gaan de id3tag's verloren. met als gevolg dat je alleen nummer kan zien.
brand je de mp3tjes als mp3 schijf. dan blijft de id3tag wel behouden en kan je (als je radio dit ondersteund) zien welk liedje er aan het spelen is.
als je ze als gewone cd brand kan je er een tracklist bij typen (sommige programma's hebben een functie hiervoor).
als je mp3tje geen id3tag heeft en dus geen info geeft. heb je programma's die het mogelijk maken een mp3tje een id3tag te geven.
hier heb je een programmatje dat dat doet:
http://www.softpointer.com/AudioShell.htm
als je naar de eigenschappen gaat van het bestand kan je hiermee het id3tag bewerken of maken als het mp3tje het niet heeft. letop dat dit wel tijd gaat kosten als je zeker wil weten of alle liedjes een id3tag hebben.

hopelijk is m'n uitleg een beetje duidelijk;)
succes:thumb:

Hoi,

Hangt van een aantal factoren af.
Eerst maar eens deze: hoe 'maak' je cd's, als mp3 of als (originele) CDA's, zoals je 'm ook aanschaft.

Hoi,

Ja, dat heeft idd. tot gevolg dat je zogenaamde metagegevens niet meer zichtbaar kunnen zijn.

ik heb programmaatje gedownload en het lukt .
Nu mhoef ik enkel alle liedjes te selecteren en te verplaatsen naar de d-schijf.
Pc bepaalt zelf hoeveel liedjes op 1cd kunnen, daarna op branden klikken en klaar is kees.

Bij het afspelen (zelfs op een andere pc) kan ik volgen welke liedjes er zoal op de cd staan

bedankt he

Laatst bewerkt:
ik heb programmaatje gedownload en het lukt .
Nu mhoef ik enkel alle liedjes te selecteren en te verplaatsen naar de d-schijf.
Pc bepaalt zelf hoeveel liedjes op 1cd kunnen, daarna op branden klikken en klaar is kees.

Bij het afspelen (zelfs op een andere pc) kan ik volgen welke liedjes er zoal op de cd staan

bedankt he

Hoi,

Zou het niet zo 'vriendelijk' zijn aan te geven, welk programma dat is :confused:
Of de link daarnaar .....

Hoi,

Tja ... hoe kan je mensen om de tuin leiden .....
Eerst beweren dat cd-s worden gemaakt als standaard audio-CD (CDA).
En vervolgens met een 'programma' komen dat muziek als MP3 opslaat. Voor metetags onder MP3 heb je dat programma overigens helemaal niet nodig.

Maar we zullen er maar van uit gaan dat het 'dommigheid' is .... :confused:

ja hoe dom kan je zijn, uit al wat voorafgaat kan je gewoon afleiden welk programma ik gedownload heb.
Er is was immers maar 1 iemand die een concrete tip gaf.

Teu gem : gij hebt mij zeker niet op weg geholpen.

ben blij dat het wat duidelijker is en je al verder bent maar hoever ben je nu?
is het al gelukt of zijn er nieuwe problemen?
ik hoor het wel :thumb:

@whisperer 380 : bedankt, alles functioneert zoals het zou moeten.
Met uitzondering van de gladde wegen heb ik geen probleem meer (toch niet voor het opnemen van muziek):thumb:

Mensen "dom" noemen is verre van netjes, maar ik moet TeuGem toch gelijk geven als het gaat over de aangedragen oplossing.

Een MP3-tag editor aandragen als oplossing voor iemand die z'n CD's in de verkeerde modus brandt, is vrij absurd. Het antwoord op je probleem is mijns inziens gewoon je brandmodus in Nero te veranderen naar data-cd in plaats van audio-cd. Zo kunnen er ook massa's meer nummers op gezien ze dan netjes in MP3/WMA blijven staan.

Volledig daarbuiten zijn goede ID3-tags altijd handig voor MP3's en is dat programma "Audio Shell" zeker handig zodat Windows Media Player en bijvoorbeeld MP3-spelers weten welk nummer van welk album ze aan het spelen zijn. Vanaf Windows Vista is het aanpassen van deze informatie bijzonder simpel geworden gezien je niet meer via "rechtsklik >> eigenschappen" moet gaan en lijkt een apart programma downloaden een beetje nutteloos.

ja james, het lijkt u mss onmogelijk maar ik kan alleen zeggen dat ik het programmaatje gedownload heb en zonder ook maar iets te veranderen aan wat dan ook lukte nu wel wat eerder niet lukte.

Ik denk niet dat het kwaad kan om naar toekomstige vraagstellers (die niets begrijpen van MP3-tag editor, MP3/WMA , en andere rare benamingen de boodschap mee te geven : je kunt het altijd maar eens proberen, bij mij lukte het.

Het kan mss ook te maken hebben met een goddelijke tsskomst :love:

ben blij dat het opgelost is.

maar als er word gevraagt dat er id3tags niet leesbaar zijn/of niet aan wezig zijn is dit programmatje een aanrader. dat hij de cd eerst op de verkeerde manier had gebrand had ik niet gelezen. maar dat moet verder niks uitmaken het probleem is verholpen en daar gaat het om. dat er andere manieren zijn zal best maar die zijn er voor elk probleem. maar als het lukt ,en het gewenste resultaat is er, is het toch goed. maar goed deze discussie is een beetje zinloos dus ik laat het erbij.

veel plezier met je muziek en als er weer problemen zijn zien we je hopelijk terug op dit forum. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan