naam van partities veanderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

oudhoff

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2001
Hallo
Ik heb vandaag xp opnieuw geinstaleerd maar nu zijn de letters van de partities veranderd, ik kan wel de naam wijzigen maar dat is een lapmiddel weet iemand hoe ik de letters weer terug kan zetten(D is E geworden en E is F enz) het gaat om vijf partities die een andere letter hebben gekregen.
Gr.Gerard

In uitvoeren diskmgmt.msc intrommelen, daar de schijfletters weghalen en geven zoals je wilt.

Bedankt het werkte goed zo.
Ik heb wel nog een andere vraag: op een oude computer die we hebben overgenomen staan twee partities met win xp pro erop nu wil ik er een verwijderen en ook de verwijzing daarnaar als je opstart, hoe kan ik dit het beste doen zonder brokken te maken?
gr Gerard

Start, , instellingen, configuratiescherm, systeem, geavanceerd, opstart en herstelinstellingen, instellingen en bewerken, daar de regel met "partition (2)" weghalen.

Dan weer in diskmanagement de 2e partitie weghalen en een nieuwe aanmaken in NTFS.

Of in verkenner bij die schijfletter waar die 2e XP installatie opstaat alles wissen.

Die eerste start wel goed op?
Overigens heb ik hem ook 2 x erop staan, handig voor reparaties van de eerste.

Ze starten alle twee goed op maar de eerste is ernstig vervuild en de harde schijf is niet heel erg groot dus een van de partities moet maar worden opgeschoond. ik ga er morgen aan werken ,bedankt voor de uitleg.
Gr. Gerard.

De oude computer is lekker schoon geworden en is weer geschikt om voor schoolwerk van de kinderen dienst te doen ,bedankt voor de hulp:thumb:
Gr gerard

Asje, mooi dat het weer werkt.:thumb:
Je kunt hem rechtsonder op deze pagina als opgelost zetten, zie liever groen dan rood.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan