• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam van tabblad in een cel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

In het tabblad met de naam "WK 01 IM" staan alle gegevens die ik nodig heb om een draaitabel te maken. De naam van het tabblad met de draaitabel heb ik gewoon de naam "Draaitabel" gegeven.

Cel A1 is leeg in het tabblad "Draaitabel", maar hier zou ik graag de naam "WK 01 IM" in hebben. Omdat ik dit elke week moet doen moet ik voor iedere week een nieuwe draaitabel maken en de naam van het tabblad met de gegevens hoogt steeds 1 op naar
WK 02 IM, WK 03 IM enz.

Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem ?

Zo direct heb ik ook nog een vraag over de code die ik gemaakt heb in het betreffende bestand. Ik zal deze vraag als nieuw aanmaken met een ander onderwerp.

Alvast bedankt,
Eric

je kunt via de functies CEL en INFO allerlei gegevens in een cel plaatsten
via bijvoorbeeld =CEL("bestandsnaam") krijg je de naam van het werkblad, inclusief bestandsnaam en pad. Eventueel via formules te verkorten tot alleen de naam van het tabblad. dit zou je kunnen plaatsten op "WK 01 IM" en gebruiken op het tabblad draaitabel

succes

Maarten,

Bedankt voor de eerste aanzet.
Heb het probleem inmiddels opgelost door in "WK 01 IM" het volgende te plaatsen:
in cel S1 =CEL("bestandsnaam")
in cel R1 =DEEL(S1;VIND.ALLES("]";S1)+1;300) (gevonden op de pagina van Wigi bij Excel, voorbeeldbestanden, Tekst&Zoeken, Andere)

Daarna met de volgende macro de inhoud van R1 via Plakken Speciaal gekopieerd naar tabblad "Draaitabel" in cel A1.

Code:
Sub Macro4()
'
' Macro4 Macro
' De macro is opgenomen op 27-6-2007 door Eric Velthoven.
'

'
    Sheets(1).Select
    Range("R1").Select
    Calculate
    Selection.Copy
    Sheets(9).Select
    Range("A1").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Selection.Font.Bold = True

End Sub

Waarschijnlijk is dit niet de meest voor de hand liggende en meest elegante oplossing, maar het werkt en daar gaat het uiteindelijk toch om.

Groeten,
Eric

Code:
Sub Macro4()
    Sheets(9).Range("A1").Value = Sheets(1).Range("R1").Value
End Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan