• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam van werkblad in formule gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daruda

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2005
Is het mogelijk om de naam van een werkblad in een formule te gebruiken? Bvb dus dat je werkblad 1 noemt en dat hij deze 1 overneemt door te verwijzen naar het werkblad alleen?

Zou het dan ook mogelijk zijn om dit gebruiken voor namen van gegevensvalidatie ?

bvb: je hebt aan een bereik de gegevensvalidatie waarde personeelcheck gegeven, maar je wilt dat hij de waarde PersoneelCheck1 ofzo neemt naargelang de naam van het werkblad (werkblad zal dan dus 1 heten.)

Dit zou mij veel werk besparen om alles te kopieren/plakken.

Met vriendelijke groeten

Ey,

Hartelijk bedankt, dit blijkt inderdaad al te werken voor gewone cellen.

Nu zit ik nog met die gegevenvalidatie, ik moet daar de bron opgeven en wil dat hij gebruikt: PersoneelsCheck14, waarbij die 14 staat voor de naam van het werkblad. Als formule gaf ik dan in:
Code:
="PersoneelCheck"&SheetName(A1;ONWAAR)

Als ik dit gewoon in een cel kopieer geeft hij wel perfect de waarde PersoneelCheck14 weer.

Maar hij zegt dat er geen bereik is gevonden hiermee.
Wat doe ik fout? :)

mmm, krijg het niet aan de praat, wat moet volgens jou de formule zijn?

De naam van de UDF mag niet in de validatie zitten, dus je zal voor dat stuk (tabblad naam) moeten verwijzen naar een cel waarin die formule staat. Dan gaat het wel.

Wigi

Ok, dacht ik zelf ook, maar nu krijg ik hem nog niet aan de praat, hij accepteert de formule wel, maar het werkt dan niet meer.

De verwijzing van het werkblad staat in cel H1.

="PersoneelCheck"&H1

Zou perfect moeten werken, maar dit doet het niet.
Met de indirect formule zou ik niet weten hoe het verder moet.

Alvast bedankt!

=INDIRECT("PersoneelCheck"&H1)

in de validatie ingeven.

Dit wilt ook niet werken :/ De bron resulteert momenteel in een fout.

Ik werk als validatie met lijsten, kan dit er iets met te maken hebben?

Groeten

=SheetName(A1;ONWAAR)

Dewelke dus de werkbladnaam retourneert.
Dit wordt in dit geval 14

Ik weet niet hoe of wat jij invult, maar hier werkt dat gewoon.

Zie bijlage.

Wigi

Bijlagen

Hoi,

Inderdaad supervreemd :o, ik doe eigenlijk net hetzelfde maar toch werkt het niet, ik zal het eens uploaden.

Dus in werkblad 14 en dan cel B26 daar heb ik de gegevensvalidatie toegevoegd en wilt het niet werken...
In H1 staat dus de sheetname :)

Alvast bedankt, ben echt benieuwd wat er fout is :s

bestand staat op: http://www.jellevanhoof.be/Probleemgeval.xls

Laatst bewerkt:
Het is blijkbaar zo dat het niet werkt indien het benoemde bereik dynamisch is.

Als ik dat bereik er "vast" in zet, lukt het wel.

Wist ik ook niet...

Wigi

Wanneer je bij lijstvalidatie gebruik maakt van de indirect formule moet je opletten dat je argument niet uit formules bestaat want dat gaat het niet werken.

Op mijn blog staat een manier waarmee je wel dynamische datavalidatie kan bekomen in dat geval. Je moet als het ware de verschuiving formule verplaatsen naar de formule voor lijstvalidatie.

http://thefinch.wordpress.com/2008/02/09/excel-dynamische-afhankelijke-datavalidatie/
(laatste paragraaf).

mmm, spijtig dat het niet gewoon wilt werken.

Ik heb je tekst gelezen, maar ik kan er echt niet aan uit hoe ik het bij mij dan zou moeten aanpassen zodat hij voor de lijstvalidatie telkens de sheetname gaat invullen.

Probleem is ook dat ik in het echt werkblad 31 dagen heb en dus 31 verschillende lijstvalidaties heb.
PersoneelCheck1 tot en met 31.
Ik kan niet met dezelfde werken telkens omdat hij bijhoudt welke mensen gebruikt zijn per dag en dus verschillende lijsten heeft.

Als er geen oplossing bekomen wordt zal het wss weer ieder werkblad kopieren, plakken worden en dan alles handmatig aanpassen :s

groeten

Je gaat je verschuiving formule van de naam moeten overbrengen naar die lijstvalidatie.
Ik heb het momenteel te druk om dit in detail te bekijken voor jouw situatie, misschien vind ik morgen wel ergens een gaatje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan