• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam voorletters en geboortedatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phill

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2012
Ik loop tegen een probleem aan dat ik helaas niet kan oplossen. Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen.
Ik wil met de Achternaam, voorletters en geboortedatum een functie maken waarbij de eerste 4 letters van de achternaam, de eerste voorletter en het geboortejaar samen gevoegd worden.

Nu kan ik dit makkelijk met onderstaande functie als de
=HOOFDLETTERS(LINKS(A2;4)&LINKS(B2;1)&RECHTS(JAAR(C2);2))

Op het moment dat de voornaam kleiner is dan 4 letters, dan moet er een spatie toegevoegd worden.
Dus.
Jan A 01-01-2020 moet dan worden Jan a20.
Onderstaande functie werkt hierbij.
=A2&HERHALING(" ";4-LENGTE(A2))&LINKS(B2;1)&RECHTS(JAAR(C2);2)
Maar op het moment dat de naam dus wel 4 letters of meer heeft, werkt het niet.

Hoe kan ik een functie maken die zowel voor 4 letters of meer werkt, maar ook voor minder dan 4 letters.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

Zoek je zoiets?
Code:
=HOOFDLETTERS(LINKS(A2;4)&ALS(LENGTE(A2)<4;" ";"")&LINKS(B2;1)&RECHTS(JAAR(C2);2))

Bijna, maar als het een naam van maar twee letters is dan moeten er twee spaties gezet worden en met deze functie is het altijd maar 1 spatie.

Ik heb het gevonden, dank zij jouw code.

=HOOFDLETTERS(LINKS(A5;4)&ALS(LENGTE(A5)<4;" ";"")&ALS(LENGTE(A5)<3;" ";"")&LINKS(B5;1)&RECHTS(JAAR(C5);2))

Dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan