Naam vorige eigenaar Macbook verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Ik heb sinds enige tijd een 2e hands Macbook in gebruik.
Werkt prima. Ook al nieuwe software geïnstalleerd enzo.
Alleen de naam van de vorige eigenaar staat nog in het systeem vastgelegd. Is er een manier om deze naam te veranderen in mijn eigen naam?

Iemand een idee?

Om wat voor versie van Mac OS X gaat het?

Ik begrijp dat je met nieuwe software installeren geen OS installatie bedoeld? Dat zou wel de beste oplossing zijn geweest, daarvoor zou je natuurlijk wel een recovery partitie moeten hebben of de installatie-schijf.

In OS X Yosemite (10.10) kun je in ieder geval de naam aanpassen via Systeemvoorkeuren > Gebruikers > Rechtermuisknop op de account > "Geavanceerde instellingen".

Gezien de waarschuwing die ik daar aantref is het raadzaam eerst een Time Machine backup te maken, maar nogmaals het is eigenlijk beter om een schone installatie uit te voeren. :)

Het gaat om de MAC OS X Yosemite versie.
Ik heb andere software van mijn werk reeds geïnstalleerd.
Kan ik deze dan wel weer terug krijgen als ik met Time Machine een backup gemaakt heb??

Time Machine maakt een backup van de computer in de staat zoals hij draait, dus inclusief software ja :)

Op het moment dat je aanpassingen gaat doen en het loopt wel mis dan kun je de Mac herstellen aan de hand van de Time Machine backup en zal hij zo werken als dat hij deed op het moment dat de backup is gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan