• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam werkblad overnemen in cel(len)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lauke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lauke

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2010
Hallo forumleden,

Ik heb een vraag; ik heb een ter correctie gekregen wat een beetje slordig is gemaakt. (Zwevende) tekstvakken ipv samen gevoegde cellenen daardoor ook kaderlijnen die niet doorlopen, kortom een beetje bende.

Omdat ik het bestand wil verbouwen/herschikken en dergelijke ben ik eigenlijk op zoek naar een mogelijkheid om de werkbladnaam middels een koppeling over tenemen in een cel. Ik kan dan sneller (ik geloof dat ze dat driedimensioneel noemen) wijzigen en kan in een keer 30 tabbladnamen overnemen in een cel op dat werkblad.

Iemand een idee?

groet

Laurens

Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam";A1);VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam";A1))+1;VIND.SPEC(".xls";CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam";A1))-1)

mocht je ooit macro gaan gebruiken dan zijn samengevoegde cellen uit den boze, dus probeer het anders op te lossen.

Niels

Hallo Niels,

Dank voor je reactie, in je code zie ik voornamelijk "bestandsnaam" staan.

Sorry dat ik niet duidelijk genoeg was, of een verkeerde naam gebruikte, maar ik bedoelde de naam van het tabblad (die standaard Blad1, Blad 2 enz. heten).

Het probleem met samengevoegde cellen ben ik inderdad al meermalen tegen gekomen, in een macro is dit vrij eenvoudig op te losen door in de macro het splitsen en samen-voegen vand e cellen op te nemen.

Je was wel duidelijk, was iets te snel...
en dat je bestandsnaam zit staan klopt wel hoor.
kijk maar eens wat er komt te staan als je alleen =cel("bestandsnaam";A1) invult

Code:
=DEEL(CEL("bestandsnaam";A1);VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";A1))+1;LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";A1)))

iets korter

Code:
=RECHTS(CEL("bestandsnaam";A1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";A1)))

Niels

Laatst bewerkt:
Dat van bestandsnaam klopt, die geeft namelijk Bijv. C:\Users\john.smith\Desktop\[Test.xlsx]Sheet1 als antwoord. Daarna zoekt de formule alles wat rechts van de " ] " staat. Zodoende heb je je tabblad naam

Code:
=RECHTS(CEL("bestandsnaam";A1);LENGTE(CEL("bestandsnaam";A1))-VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";A1)))

werkt gewoon

Bekijk bijlage Map1 (2).xlsx

Zoals hieronder al vermeld is de formule die jij gebruikt geschikt voor het opvragen van de bestandsnaam.
Als je je gebruikte formule langer bestudeerd zie je dat hij de bestandspad neemt min het stuk voor de " [ " en ná de " ] ".
Terwijl jij juist het gedeelte na de " ] " wilt hebben

Laatst bewerkt:
Je gebruikt ook niet 1 van de 2 formules die ik in #4 heb gegeven.

Niels

Hmmm....... dat doe ik dus verkeerd......... te snel, niet goed lezen en het verkeerde overnemen.

Anyway. Het werkt als een trein, dank jullie heren voor het meedenken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan