• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naam wijzigen selectie vakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
378
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe ik de naam van een selectievakje kan aanpassen?

Zie screen:

selectievakje aanpassen.jpg

Groetjes,

Danielle
 
Je kunt linksboven, waar nu Selectievakje 2 staat gewoon die naam aanpassen.
 
Ja dat dacht ik ook, maar dat werkt helaas niet. Als ik de naam aanpas. Dan kan ik het wel aanpassen maar als ik dan weer kijk staat gewoon de oude naam er weer.

Of moet ik eerst ergens opslaan o.i.d?

Groetjes,

Danielle
 
Nee, je moet wel na het wijzigen even op de Enter toets drukken, dus niet zomaar het veld verlaten.
 
Bedankt :)

Als ik de naam aanpas klopt het dan dat het in de macro niet doet?

Ik gebruik deze code:

Code:
With Sheets("Blad1")
     .Shapes("Check Box 2").ControlFormat.Value = xlOn

Als ik dan "selectievaklje 2" verander in "selectievakje 20" dan moet ik toch ook de macro veranderen in:

Code:
With Sheets("Blad1")
     .Shapes("Check Box 20").ControlFormat.Value = xlOn

Maar als ik dat doe dan geeft hij een foutmelding. Weet iemand hoe dat kan? Ik denk dat ik nog ergens iets moet aanpassen o.i.d

Groetjes,

Danielle
 
Het zou wel handig zijn als je er dan ook even bij verteld wat die foutmelding is.
Die dingen zijn er niet om de gebruiker te pesten maar om aan te geven wat er aan de hand is.
 
Hallo Danielle en edmoor,

Ikzelf vind het ook een rare verdraaiing,

Als checkboxen aangemaakt worden, wordt de benaming in het naamvak in het Nederlands gezet ("selectievakje 2").
In de code kun je nog "Checkbox 2" gebruiken.
Na verandering in het naamvak moet de code aangeroepen worden met de benaming van het selectievakje.

Dus:
Code:
With Sheets("Blad1")
     .Shapes("Selectievakje 20").ControlFormat.Value = xlOn

Misschien heb jij een idee hier over @edmoor.
Het gaat om de vorige vraag van Danielle.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/789181-Check-box-koppelen-aan-macro-knop
 
Laatst bewerkt:
De reden ervoor is simpel.
Zolang de naam niet is aangepast staat deze onder controle van Excel, die z'n eigen interne benaming kan blijven gebruiken. Hierbij is Engels leidend maar wordt de benaming weergegeven in de weergavetaal van Excel.

In dit geval mag je zowel de Engelse als de Nederlandse naam in de VBA code gebruiken.
Zodra je de naam aanpast heeft Excel er geen controle meer over en moet je in VBA de naam gebruiken die je zelf hebt ingegeven.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, mooi verwoord.
Mijn vermoeden was toch juist.
 
Oh oke, weer wat geleerd :D

Dat wist ik helemaal niet. Ik vond het al zo vreemd dat de coderingen het niet doen als ik de namen wijzig.

Heel erg bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Danielle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan