Naam wordt automatisch veranderd.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik heb al een paar keer iets raars meegemaakt.
Als ik een serie kopieer naar een andere schijf of plaats dan wordt heel soms de naam veranderd. Als ik alle afleveringen in 1 keer doe dan kan ik ze wel opnieuw op gaan halen want dan kan ik aan de volgorde geen touw meer vastknopen.
Heeft iemand een idee hoe dat zou komen en hoe ik dit voorkom?
De bovenste is de originele naam en de onderste is de nieuwe naam.
1.jpg
2.jpg

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    4,4 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Zorg ervoor dat de schijf waar je naar toe kopieerd NTFS of exFat geformateerd is.
Dus geen FAT32.

Geef ook alles een correcte naam voordat je gaat kopiëren:
Hoofdmap: The Man In The High Castle
Submap: Seizoen 2
Afleveringen:
The Man In The High Castle S02E01
The Man In The High Castle S02E02
Etc.

Daar hoort dan uiteraard nog de correcte extensie achter als .mkv, .mp4 of wat ze dan ook zijn.
Uiteraard geldt dat ook voor seizoen 1.

Laatst bewerkt:
Ze hebben allemaal de goede naam maar ze worden veranderd als ik ze verplaats naar een andere map op de laptop of naar de externe harde schijf die ik daar altijd voor gebruik
En nu kan ik niet meer zien welke afleveringen het zijn.

En heb je gedaan wat ik in de eerste 2 regels zei?

De namen zijn goed en als ik ze zelf probeer te veranderen gaat dat niet. Het blijft dezelfde naam totdat ik ze naar een andere map verplaats dan veranderd de naam automatisch.

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Oh vertel want ik zou niet weten wat je dan vraagt. Ik kan de naam niet wijzigen schreef ik al.

De eerste 2 regels in #2 lijken me toch duidelijk.

Hoe kan ik een schijf formateren als ik de serie in een andere map op de laptop zet?

Een externe schijf kan je altijd formatteren.
Als je de afleveringen kopieert naar een map op dezelfde schijf als waar ze al staan zullen de name niet zomaar uit zichzelf wijzigen.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kun je een externe schijf formateren dat weet ik uiteraard ook.
Maar ze gaan van de download map naar een ander mapje.

Je laat een ouderwetse name short format (8.3) van de namen zien.
Als je de afleveringen met de juiste namen van een map naar een andere map op dezelfde schijf kopieert wijzigen die namen niet.
Dan vraag ik me af hoe je ze kopieert.

Laatst bewerkt:
Dat zeg ik niet, maar ik heb het in al die jaren dat ik met DOS en Windows werk nog nooit meegemaakt.

Hoe of waarmee kopieer je de bestanden?
  • Met de verkenner stuk voor stuk?
  • Met de verkenner Ctrl-A, Ctrl-C, Ctrl-V?
  • Drag and drop?
  • Robocopy?
  • Norton Commander?
  • DOS box?

Ik had dit ook nog nooit meegemaakt maar het laatste halfjaar zo'n 3 keer denk ik.
Ik snap er helemaal niets van.

Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegegeven op de vragen over hoe je kopieert.

Ja gewoon slepen of ctrl x of ctrl c. Het maakt helemaal niet uit hoe ik het doe. Seizoen 1,3 en 4 geen probleem maar seizoen 2 fout na fout. 3 keer moeten downloaden.
Ligt ook niet aan mijn laptop eerst gedaan met mijn BTO laptop en toen mijn HP er weer was met die binnen gehaald.

Ik heb seizoen 2 ook even opgehaald.
Daarna gekopieerd naar een map op een andere schijf.
De namen zijn gelijk gebleven.
Geen idee waarom dat bij jou gebeurt.

Terug
Bovenaan Onderaan