• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naambereik in meerdere bestanden aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
is het mogelijk een een (dynamisch) naambereik in meerdere bestanden tegelijk in 1x aan te passen?

ik heb verschillende excel overzicht waarin een naambereik bestaat dat 'leverancier'heeft. Dit verwijst naar een tabblad in het bestand met leveranciersgegevens. Ik wil nu dit naambereik zo aanpassen, dat al de naambereiken nu verwijzen naar 1 apart bestand met leveranciers gegevens. Is dit mogelijk?

Gebruik daarvoor een databasequery (menubalk/Data/externe gegevens/databasequery)

is het mogelijk om mij hier bij te helpen? Ik heb al het een en ander geprobeerd maar ik kom er niet uit. er zijn zeg maar 20 excelbestanden die het naambereik met de naam leverancier hebben. dit bereik moet nu verwijzen naar het apart bestand met de betreffende gegevens.

hoe doe ik dit stap voor stap zodat alle merkenlijsten automatisch aangepast worden?

ik heb het venster voor het maken van een database query nu geopend maar weet niet hoe ik verder moet.

Selecteer het excelbestand met de leveranciergegevens.
Maak een schermafdruk van de fase waarin je niet meer weet hoe het verder moet en plaats die hier. Praat gemakkelijker.

zie onderstaande. ik heb daar het bestand geselecteerd met de leveranciers gegevens.
maar als ik nu ok doe krijg ik de reactie dat het bestand geen tabellen bevat. (zie bijlagen bij dit bericht).

Bijlagen

• stap1.JPG
    stap1.JPG
    29,9 KB · Weergaven: 77
  • stap2.JPG
    stap2.JPG
    34,3 KB · Weergaven: 63
Staat er dan wel iets in dat bestand ?

Zo ja, bestaat de eerste rij dan wel uit veldnamen ?

Heb je de mogelijkheid te kiezen voor OLE in plaats van ODBC ?

Je kunt na de keuze voor Excel-bestanden ook de wizard inschakelen om de verbinding te leggen.

Laatst bewerkt:
ik kan kiezen uit olap kubussen als dat hetzelfde zou zijn. verder heb ik geen andere opties die ik zo zie staan.

ole zie ik er niet tussen staan. ik laat de wizard al verbinding maken (denk ik) maar ik krijg helaas geen resultaat. het bestand is opgebouwd als volgt:
kolom a: leveranciersnr.
kolom b: naam:
kolom C: leveranciersnr.

(is dubbelop en niet nodig. ik weet het).

en in de rijen eronder de bijbehorende data.

Misschien werkt een macro sneller:

Code:
Sub koppel()
  With ActiveSheet.QueryTables.Add("ODBC;DSN=Excel-bestanden;DBQ=[COLOR="Blue"]E:\samenvoeg.xls[/COLOR]", Range("A1"))
    .CommandText = "SELECT `[COLOR="blue"]Blad1[/COLOR]$`.* FROM `[COLOR="blue"]E:\samenvoeg[/COLOR]`.`[COLOR="blue"]Blad1[/COLOR]$` "
    .Refresh False
  End With
End Sub

Pas de blauwe teksten aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan