• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naamgeving automatisch laten doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het toch met formules wilt oplossen dan kan je met volgende matrix formule het aantal cijfers in een cel bepalen. Let wel dat dit in jouw geval alleen zal opgaan indien er behalve aan de rechterkant verder geen cijfers voorkomen in de code.
Code:
=SOM(ALS(ISGETAL(DEEL(A1;RIJ($1:$20);1)*1);1;0))
De (uitkomst van de) formule kan je plaatsen in: RECHTS(cel;mijn formule)

Op een knopje drukken is ook leuk; maar het voordeel van de formule van rob is/was dat alles automatisch gebeurt wat betreft het doorvoeren, alleen de naamgeving zelf gaf nog problemen.
Ik ga deze formule ook eens bekijken en mee testen.

bedankt

Op een knopje drukken is ook leuk
Zoals ik al bij m'n voorstel aangaf, was dit slechts om te kijken of zoiets de bedoeling was. Uiteraard is dit gevalletje met die knop heel simpel op te lossen met het Worksheet_Change event. Maar om dat goed op te lossen is er meer info nodig.

Groet, Leo

vraag over de macro; hoe zorg je er nu voor dat de output in de kolom resultaat(vanaf d2 ) komt??

Ik heb de rijen aangepast naar de rijen welke ik in mijn test excel geburik:
Sub Execute()

For i = 1 To Range("G10").Value
Cells(i + 1, 4).Value = Range("G9").Value & Format(i, "0000")
Next i

End Sub

maar daar zie ik geen verwijzing naar resultaat d2 staan

Laatst bewerkt:
vraag over de macro; hoe zorg je er nu voor dat de output in de kolom resultaat(vanaf d2 ) komt??

Ik heb de rijen aangepast naar de rijen welke ik in mijn test excel geburik:
Sub Execute()

For i = 1 To Range("G10").Value
Cells(i + 1, 4).Value = Range("G9").Value & Format(i, "0000")
Next i

End Sub

maar daar zie ik geen verwijzing naar resultaat d2 staan
Ik weet niet veel van VBA, maar dit weet ik nog wel.
Dit gebeurd door: Cells(i + 1, 4) i gaat van 1 t/m de waarde die in cel G10 staat.
i is dus eerst 1. De begin cel is dan 1+1= de 2e rij, en de 4e kolom.

gebruik geen verkeerde macronamen:

Code:
Sub tst()
  [D2].Resize(10) = Replace("=#" & [G9] & " # & TEXT(ROW()-1,#0000#)", "#", Chr(34))
End Sub

Laatst bewerkt:
gebruik geen verkeerde macronamen:

Code:
Sub tst()
  [D2].Resize(10) = Replace("=#" & [G9] & " # & TEXT(ROW()-1,#0000#)", "#", Chr(34))
End Sub

Kan ik deze code gewoon achter de next i( en dus voo de end sub) zetten?? En hoe bepaal ik dan naar welke sheet de data geplaatst moet worden?

dit is het enige wat je nodig hebt:

Code:
Sub tst()
  [Blad2!D2].Resize(10) = Replace("=#" & [Blad2!G9] & " # & TEXT(ROW()-1,#0000#)", "#", Chr(34))
End Sub

Als dit te ingewikkeld voor je is kun je beter je ambities aanpassen aan je vaardigheden.
In het algemeen geldt: begin bij het begin (en zeker voor VBA)

Laatst bewerkt:
Als er een makkelijkere oplosing was, dan hadden we die wel gevonden lijkt mij. als de enige oplossing vba is, dan moet het maar.

Sub tst()
[Blad2!D2].Resize [Blad1!F6] = Replace("=#" & [Blad1!F4] & " # & TEXT(ROW()-1,#0000#)", "#", Chr(34))
End Sub

ik probeer nu de waarde voor de resize uit een andere cel te halen. Dus niet via de macro een voorgedefinieerde waarde. Maar Resize [Blad1!F6] ; de plek waar de variabele waarde in zit, die accepteert hij niet.
En ik zie dat er een spatie komt tussen de cijfers en de naam. Ik kan niet echt zien waar deze geplaatst wordt aangezien een spatieop die plek niet echt de bedoeling is.

groet,

dre

Laatst bewerkt:
Als er een makkelijkere oplosing was, dan hadden we die wel gevonden lijkt mij. als de enige oplossing vba is, dan moet het maar.

Code:
Sub tst()
  [Blad2!D2].Resize [Blad1!F6] = Replace("=#" & [Blad1!F4] & " # & TEXT(ROW()-1,#0000#)", "#", Chr(34))
End Sub

ik probeer nu de waarde voor de resize uit een andere cel te halen. Dus niet via de macro een voorgedefinieerde waarde. Maar Resize [Blad1!F6] ; de plek waar de variabele waarde in zit, die accepteert hij niet.
En ik zie dat er een spatie komt tussen de cijfers en de naam. Ik kan niet echt zien waar deze geplaatst wordt aangezien een spatieop die plek niet echt de bedoeling is.

groet,

dre

Hallo Dre,

Ik heb je toppic gevolgd en ik zou voor de optie van Ginger gaan mede dat die code makkelijker te begrijpen valt. (Althans voor mij) Ik heb de code aangepast volgens je laatste opgestuurde code en hiermee wordt er geen spatie tussen de naam en de cijfers geplaatst. Ik hoop dat dit het is voor je. :)
Code:
Sub Verdubbel()

For i = 1 To [F6].Value
        Blad2.Cells(i + 1, 4).Value = [F4].Value & Format(i, "0000")
    Next i

End Sub
Met vr gr
Jack

Laatst bewerkt:
Nu er eindelijk stabiliteit in de naamgeving ontstaat en het streepje in de naam geen rol meer speelt kun je volstaan met de volgende formule in mijn eerdere bestand:
Code:
=ALS(RIJ()-2<=Legenda!G$10;Legenda!G$9&TEKST(RIJ()-2;" 0000");"")

Bijlagen

beide oplossingen zij mooi en werken(dus zowel Robn zijne als die van jack) waarvoor mijn dank, maar er komt een spatie te staan tussen de naam van de werkplek en het cijfer welke daarachter staat. Dus stel, ik geef de naam pc-afdeling op, dan wordt de output PC-afdeling 0001 dus tussen de g en de eerste 0 een spatie. Die wil ik eigenlijk daar niet hebben.

Laatst bewerkt:
de output PC-afdeling 0001 dus tussen de g en de eerste 0 een spatie. Die wil ik eigenlijk daar niet hebben.
Wat dacht je van gewoon weghalen? :confused: Dus:
Code:
=ALS(RIJ()-2<=Legenda!G$10;Legenda!G$9&TEKST(RIJ()-2;[COLOR="Red"][B]"0[/B][/COLOR]000");"")
ipv
Code:
=ALS(RIJ()-2<=Legenda!G$10;Legenda!G$9&TEKST(RIJ()-2;[B][COLOR="Red"]" 0[/COLOR][/B]000");"")

oowwwwww. Dat wist ik niet. Ik heb daar helemaal overheen gekeken.
Maar goed, ik heb wat ik wil; mijn werk is nu een stukje gemakkelijker geworden. Ik hoef nu niet meer eindeloos copy-paste te doen totdat ik last krijg van een muisarm.

Mijn dank aan iedereen voor de hulp en het meedenken!!!

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan