• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Naamvak gebruiken om regels te verbergen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Rozendal

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2018
Beste.

In een formulier wil ik via een checkbox regels zichtbaar maken of verbergen. Dit lukt mij in VBA met de volgende code:

Private Sub CheckBox2_Click()

Rows("13:15").Hidden = CheckBox2

End Sub

Het probleem dat hierbij ontstaat is dat wanneer ik tussen regel 13 en 15 een regel invoeg nog steeds deze regels verbergen en niet regel 13 tot en met 16.

Als ik rijen selecteer, deze in het naamvak links boveninnaast de formulebalk
benoem en dan een regel invoeg er wel 4 regels binnen de selectie worden genomen.

Kan ik in plaats van Row 13:15 het naamvak gebruiken in de code om deze rijen te verbergen. Zo blijft mijn document aanpasbaar wanneer dat nodig mocht zijn

Als dit kan, wat wordt dan de code??

MVG Erik

Als je de te verbergen rijen de naam "Verbergen" geeft dan kan het zo:
Code:
    Range("Verbergen").Rows.Hidden = CheckBox2

Hoe makkelijk kan het zijn.... Thnx... Ik was zo bezig dat ik op 1 ding niet heb gelet. Als de checkbox aangevinkt is verdwijnen de regels (zoals ik had gevraagt) maar dan moeten de regel te zien zijn. Ik probeerde dat met Visible ipv Hidden maar dit lijkt niet te werken.

Terug
Bovenaan Onderaan