• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naamvak verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter denez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

denez

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Beste lezer,

Een collega is het naamvak, dat links van de formulebalk staat, kwijt. We hebben inmiddels bijna alle knoppen geprobeerd zonder resultaat. Ook zoekacties middels Google levert niets op.
Heeft iemand van hier een idee hoe deze terug te krijgen?

Bijlagen

• excel.JPG
    excel.JPG
    40,3 KB · Weergaven: 96
Alleen het naamvak, of ook de Formulebalk?

Heel vreemd, het is alleen het naamvak. Dus Beeld --> Weergeven --> Formulebalk aanvinken werkt niet...

Heb je de formulebalk al uitgezet (Beeld, vinkje Formulebalk weghalen), dan Excel helemaal afsluiten (alle openstaande documenten dus) en dan omgekeerde proces: Excel starten en Formulebalk weer aanzetten?

En formulebalk uitvinken, Excel herstarten en dan weer aanvinken?
Kijk na het afsluiten van Excel in Taakbeheer ook of niet een verweest Excel proces draait.
Die kan je dan eerst afschieten.

Om nou twee keer hetzelfde advies te geven... :)

Zit een minuut tussen. Dat zal de oorzaak zijn. Overigens komt "hetzelfde advies" wel veel vaker voor.

Dat krijg je met al die tijdzones :d.

Nog nooit van gehoord dat enkel dat naamvakje verdwenen is.
Ik moet dus gokken hoe het op te lossen. Ik zou volgende macro eens laten lopen. Deze herstelt alle werkbalken... hopelijk dus ook het naamvakje. Het blijft een gok... dus laat aub weten of het al dan niet werkt.

Code:
Sub HerstelWB()
    Dim wb As CommandBar

For Each wb In Application.CommandBars
        wb.Enabled = True
    Next
End Sub

Ik geef trouwens ook een bestandje mee, waarin deze macro al is ingebouwd. Bij gebruik daarvan heb je enkel op het knopje te klikken

Bijlagen

Je kunt het naamvak vergroten/verkleinen met de muis. Zelfs zo klein dat je het niet meer ziet.

Laatst bewerkt:
Zelfs zo klein dat je het niet meer ziet.

Hmm, dat lukt mij anders niet hoor.

Misschien helpt het om hier (in het Windows register) te kijken:
Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Excel\Options en de waarde van NameBoxWidth in te stellen op 300 (decimaal) of zo?

Je hebt er wel een delicate mens-muis-interaktie voor nodig.

In de afbeelding 3 fasen: 100%, 50% 0% (van boven naar beneden).
Ten overvloede Excel 2010.

Bijlagen

• muis.PNG
    muis.PNG
    28,9 KB · Weergaven: 69
Dat lukt in Office 365 niet meer, er is een minimale grootte van het naamvak.

Dag allen, bedankt voor alle reacties.
Wonder boven wonder was na afsluiten en opnieuw opstarten het vak weer tevoorschijn gekomen, maar we hebben geen idee wat er nu aan de hand was.
Dit topic kan op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan