• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naar bepaalde cel springen nav vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
We gebruiken een produktiedagstaat waarin de capaciteit en het rendement van ongeveer 25 machines wordt bijgehouden. De gegevens worden handgeschreven aangeleverd. Nu moeten we telkens de juiste lijn/machine zoeken met de pijltjes toetsen en dan de gegevens invullen. Ik weet zeker dat één van jullie daar een prahtige makro voor kan bedenken. Ideaal zou zijn als bij het open van het werkblad een vraag gesteld wordt dmv een keuzemenu (uitrolvenster) waarin alle machines/lijnen staan. De gebruiker selecteert dan de juiste machine en Excel springt dan naar het betreffende gedeelte in het werkblad. Alle machines staan in 6 werkbladen (maandag t/m zaterdag). Wigi heeft al voor elkaar gekregen dat bij het openen vh werkblad naar de juiste tabblad gesprongen wordt, maar bovenstaande keuze- en 'spring'methode heb ik nog niet kunnen bedenken.
Ideel zou het zijn dat asl de regel bij de juiste lijn is ingevuld weer opnieuw gevraagd wordt welke machine vervolgens ingevuld moet worden, tot je voor stoppen kiest.

Anyone some good ideas?

Gerald

Beste Gerard,

Een fictief voorbeeldje met dezelfde structuur als het echte bestand zal waarschijnlijk al veel helpen. Deze omschrijving alleen is denk ik niet genoeg.

Groeten,

Richard

voorbeeld bestandje

Hallo Richard,

Hierbij een rar bestand met de globale opzet. In cel A6 op tabblad maandag staat een opmerking waarin ik e.e.a hoop te verduidelijken.

Alvast bedankt voor je moeite.

Met vriendelijke groet,

Gerald

Bijlagen

Bijna dan...

Hallo Luc,

Ik heb vanochtend op het werk even het keuzelijstje geprobeerd. Er zit volgens mij nog één klein 'foutje' in. Als er een keuze gemaakt is uit het lijstje, springt de cellpointer keurig naar de 1e lege regel onder de kop. Als ik echter na het invoeren van de gegevens in de eerste cel een enter geef of met de pijltjestoets naar rechts ga, dan slaat de cellpointer een regel over en gaat dus eigenlijk te laag staan.
Hopelijk snap je wat ik bedoel! Waar staat overigens de 'code' die je hiervoor gebruikt? Ik heb wel even onder Alt-f11 gekeken, maar daar staat het in elk geval niet.

Gerald

Hallo Gerald,

De code staat achter het Blad.
bv. Rechtsklik op een tabblad en kies:
Programmacode weergeven.

Nu dat merkwaardige Enter-probleem.
Ik dacht dat het in de "Do While...Loop" zou zitten,
maar helaas niet.
In deze RAR heb ik een andere code gezet. Werkt prima,
maar het euvel blijft.

Ik blijf nog zoeken.

Bijlagen

Hallo Gerald,

Doe de vorige versies maar in de Prullenbak.
Ik heb de ActiveX-Combo's vervangen door Combo's uit Formulieren.
Nog slechts 1 macro nodig en het Enter-probleem is ook opgelost.

Succes.

Bijlagen

We zijn er bijna

Luc,

Het werkt bijna. Ik heb nog één lijn toegevoegd op het tabblad lijnen en zoals aanbevolen de nummering ook opgehoogd. Maar als ik nu in de keuzelijst op de 'dag'werkbladen een lijn kies, dan springt de cursor één 'blok' te ver. Het getal in E2 is gelijk aan het getal in de lijst op tabblad lijnen en toch gaat er iets niet goed. Wellicht dat jij het meteen ziet?

Gerard

Bijgevoegd de laatste verie van het bestand. Ter info: ik heb de 'koppen'in de 'dag' tabbladen laten verwijzen naar het tabblad 'lijnen'. Cel A5 heeft dus als formule =+LIJNEN!$B$1

Volgens mij is dat geen probleem...
Alvast weer bedankt voor het denk en tikwerk!!

Gerald

Bijlagen

Gerald,

Dit moet hem zijn.
In de vorige versie ging ik er van uit dat er altijd een nummer onder de Lijn-tekst zou staan.

Module1 is aangepast en het draait bij mij als een zonnetje.

Ik hoor wel van je als er nog iets gebeuren moet.
Alvast bedankt voor het vertrouwen en succes.

Bijlagen

Thanks

Luc,

Bij mij draait het nu ook als een zonnetje! Hatstikke bedankt voor je inspanningen en tijd!
Wellicht tot een volgende 'uitdaging'!

Gerald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan