naar boven klappende icoontjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelleSeubring

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
37
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een website voor een (eigen) radiozender. op een andere site zag ik dat ze rechtsboven een icoontje van twitter en Hyves hadden staan. Je zag maar de helft van het icoontje en als je er met je muis overheen ging ging het icoontje omhoog en zag je hem helemaal. Mijn vraag is of/hoe dit kan met HTML. Tevens linkten ze ook naar een pagina maar dat kan ik zelf wel.

Alvast bedankt.
 
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een website voor een (eigen) radiozender. op een andere site zag ik dat ze rechtsboven een icoontje van twitter en Hyves hadden staan. Je zag maar de helft van het icoontje en als je er met je muis overheen ging ging het icoontje omhoog en zag je hem helemaal. Mijn vraag is of/hoe dit kan met HTML. Tevens linkten ze ook naar een pagina maar dat kan ik zelf wel.

Alvast bedankt.

Nee, ik denk datje hiervoor toch echt javascript moet gaan gebruiken.
 
Hangt er een beetje van af wat je wilt, denk ik.
  • Als het icoontje in één klap van de ene stand naar de andere stand moet klappen, dan kan het met alleen css (van positie wisselende achtergrond-afbeelding).
  • Als het icoontje in een vloeiende beweging omhoog getrokken moet worden, zal er daarnaast javascript aan te pas moeten komen om de css te bedienen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
[*]Als het icoontje in een vloeiende beweging omhoog getrokken moet worden, zal er daarnaast javascript aan te pas moeten komen om de css te bedienen.
[/LIST]
Niet helemaal waar, met CSS3 valt daar best een vloeiende beweging van te maken. Alleen zullen bezoekers met IE dat niet zien. (IE9 mogelijk wel, weet ik niet zeker)
 
Laatst bewerkt:
met CSS3 valt daar best en vloeiende beweging van te maken.
Aha, die kende ik nog niet. :eek:
In welke css3 module moet ik dit zoeken?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Deze, zie ook dit artikel. Nadeel is wel dat De meeste browser waarin het werkt nog een prefix nodig hebben (-o-, -moz-, etc.), maar goed, daar komt vanzelf een einde aan.
 
Aha, Naarling, dat is heel leuk!
Ik zit er mee, dat ik bij W3C geen goede ingang kan vinden om de actuele stand van zaken van alle modules te bezichtigen:
  • De css3-roadmap met een "Module Overview" is niet compleet: dateert van 10 jaar geleden.
  • Een andere ingang bij w3c ken ik niet. :eek:
  • Dus als je de naam van de modules niet kent, kom je er ook niet zo gauw achter.
Weet jij (of iemand anders) de actuele index van de modules?
Dan gaat ie fluks naar m'n favorieten!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
http://www.css3.info/ is een nuttige bron van informatie. Sixrevisions.com heeft ook een hele resem artikelen waarin met de nieuwe technieken wordt geëxperimenteerd. Persoonlijk vind ik deze erg aardig. Een actuele index van alle modules zou ik zelf ook niet weten te vinden.
 
Heb net eventjes deze gevonden; daar staan alle modules + de datum bij. Laatste is van 15. Sep 2009, dus of het nog klopt weet ik niet. Maar mischien heb je er iets aan. Oh, en het snapshot van 2010.
 
Laatst bewerkt:
Jah, :thumb:, die css3.info en w3schools heb ik een tijdje geleden voorbij zien vliegen. Dacht nog "wat handig", maar waren me ontschoten. Ik heb weer wat te lezen: dank!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

offt: @TG hoe gaat het met je zebra?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan