g3x123
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 mrt 2009
Even samengevat dan.
Een bladwijzer (zo heet zo'n ding) heeft niets te maken met een css-class (css is voor de opmaak), maar moet via de html plaatsvinden (die de structuur van de pagina bepaalt).
De logica is als volgt:
Zodra de browser een hekje ziet, spring ie er overheen naar de bladwijzer die er achter staat.
- Om ergens naar toe te kunnen gaan, moet dat punt eerst in de html gemarkeerd worden.
Dat doe je met een name="..." of een id="..." (allebei kan, persoonlijk vind ik een id beter; als er al een id is, kan dat gewoon gebruikt worden). Dus bv. op de pagina overons.html:
HTML:... <div class="col_w460 float_l"> <h2 id="over">Over ons</h2> <p>text ...</p> </div> <div class="col_w460 float_r"> <h2 id="service">Ons team en onze service</h2> <p>text ...</p> </div> <div class="col_w630 float_l"> <h3 id="actueel">Laatste Projecten</h3> <p>text ...</p> </div> <div class="col_w300 float_r"> <h3 id="opendag">Opendeurdag 2011</h3> <p>text ...</p> </div> ...
- Nu kan je in de links van de verwijzende pagina zetten waar je precies naar toe wilt.
Bv. op de homepage:
HTML:... <ul> <li><a href="index.html" class="selected">Home</a></li> <li><a href="overons.html">Over Ons</a> <ul> <li><a href="overons.html#over">Over Ons</a></li> <li><a href="overons.html#service">Team en Service</a></li> <li><a href="overons.html#actueel">Laatste projecten</a></li> <li><a href="overons.html#opendag">Open Dag</a></li> </ul> </li> ... </ul> ... (of ook gewoon ergens in de tekst:) <p>Let op! Op 2 september houden wij <a href="overons.html#opendag">Open Dag</a>.</p> ...
Met vriendelijke groet,
CSShunter
oh bedankt man

ik ga het straks een proberen..
ben momenteel bezig met foto's in lightbox te proberen steken.. wat ook tegengaat

maar dat zal wel lukken..
vandra het gedaan is ga ik eens proberen met jouw codes

bedankt alvast en een prettig weekend ;D!