• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naar eerste cel van een rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.676
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Excel 2007
In een document beweeg je van links naar rechts en bij de laatste kolom op het scherm > invoer > enter verdwijnt de eerste kolom van het scherm. Dat is hinderlijk. Ik ga niet verkleinen want dan is de leesbaarheid minder. Druk ik op Ctrl+Pijl links gaat de cursor naar de laatste gevulde cel. Dus dat schiet niet op want hij moet naar de eerste cel in de eerste kolom, dan is alles weer zichtbaar en kun je verder werken. Nog mooier de eerste cel in de volgende rij.
Is er een andere methode om dat te doen?
 
Blijkt dat de uitleg op internet vaak fout is, want op deze site staat het wel goed. Gewoon Home en niets meer dan dat.
 
of zo.
 

Bijlagen

  • naar begin volgende rij..xlsm
    13,2 KB · Weergaven: 47
Hoi Emields,

Met regelmaat lees ik om . select zoveel mogelijk te vermijden.
Is dit dan niet beter?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 3 Then
    Application.Goto Range("a" & Target.Row + 1)
End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
@emields als dit je bijdrage is tot helpen kan je beter je reactie achterwege laten
 
Mag antwoorden op de enige vraag die er staat niet?
 
@ emields: Als je wil discussiëren over hoe een forum werkt staat mijn mail open.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan