• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naar eerstvolgende lege cel in kolom gaan dmv macro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Harry,
Ondertussen na verschillende berichten is dit een tweeluik geworden.
De single line code werkt inderdaad ook maar enkel op mijn privé laptop.
Deze code wilt niet werken op de laptop van mijn werk.
Daarmee is die langere code tot stand gekomen die wel werkt op de laptop van het werk.

Probeer nogmaals het probleem uit te leggen:
Heb nu in het Excel bestand in bijlage beide codes achter een knop gezet, allebei met hetzelfde resultaat. Op het tabblad zFilter (zonder kolomfilters) gaat de focus naar B21 = volledig ok.

Tabblad mFilter (met kolomfilters) is een kopie van zFilter.
Als je daar de code laat runnen merk je twee zaken op: ten eerste gaat de focus naar B13 en niet naar B21 (= 1ste vrije cel) en B13 (die B21 moet zijn) is niet zichtbaar door de actieve filtering.
Wat ik hier wens is dat de knoppen van de filtering aanwezig/zichtbaar blijven in de kolomknoppen en de lege cel zichtbaar en invulbaar word.
Wel mag de filtering ongedaan worden (lees: geen blauwe rij-nummers).
Hopelijk nu beter uitgelegd, anders shoot.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Heb je mijn laatste wijziging gezien van 23:06 uur.

Beste Harry,
Ondertussen na verschillende berichten is dit een tweeluik geworden.
De single line code werkt inderdaad ook maar enkel op mijn privé laptop.
Deze code wilt niet werken op de laptop van mijn werk.
Daarmee is die langere code tot stand gekomen die wel werkt op de laptop van het werk.

Probeer nogmaals het probleem uit te leggen:
Heb nu in het Excel bestand in bijlage beide codes achter een knop gezet, allebei met hetzelfde resultaat. Op het tabblad zFilter (zonder kolomfilters) gaat de focus naar B21 = volledig ok.

Tabblad mFilter (met kolomfilters) is een kopie van zFilter.
Als je daar de code laat runnen merk je twee zaken op: ten eerste gaat de focus naar B13 en niet naar B21 (= 1ste vrije cel) en B13 (die B21 moet zijn) is niet zichtbaar door de actieve filtering.
Wat ik hier wens is dat de knoppen van de filtering aanwezig/zichtbaar blijven in de kolomknoppen en de lege cel zichtbaar en invulbaar word.
Wel mag de filtering ongedaan worden (lees: geen blauwe rij-nummers).
Hopelijk nu beter uitgelegd, anders shoot.
Alvast bedankt.

Oeps, blijkbaar cross-post na het bijwerken van uw laatste post Harry.
De code:

Sub tst()
Application.Goto Columns(2).Find(Cells.SpecialCells(11))
End Sub

werkt dus perfect in het vb. en de filtering blijft zelfs actief thats great :thumb:
Benieuwd of de code ook zal werken op laptop van het werk, morgen probeer ik het uit.
Laat zeker iets weten. Alvast bedankt voor uw hulp Harry :)

Prima, ik verneem het wel.
Overigens graag gedaan. ;)

Hoera, het werkt ook op mijn laptop van het werk
Het enige wat ik wel moeten doen heb is de lege cellen verwijderen boven de kolomkop.

Iedereen maar vooral Harry bedankt voor jullie support, goed weekend toegewenst :thumb:

Greetz, Snookie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan