• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naar grafieken in excel linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoeven

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Ik wil in excel een aantal gegevens in grafieken weergeven.
Nu is dit geen enkel probleem, maar deze grafieken moet ik ofwel als object in een werkblad zetten of in een apart venster.

Ik wil in een tabel met gegevens een link maken waar ik op kan klikken en meteen doorgevoerd word naar de bewuste grafiek. Het liefst zie ik dat dan een apart venster geopend wordt waarin deze grafiek aangemaakt wordt. Als dit niet kan zou ik graag alle grafieken (het zijn er 12, plus een jaaroverzicht dus 13) onder elkaar op één werkblad hebben en dan met de link naar die bepaalde plek van de grafiek in het werkblad.

Ik hoop dat het duidelijk is, zoniet meld dan even.

Weten jullie een andere (betere) oplossing/ weergave dan hierboven? laat a.u.b. ook weten.

phoeven,

Laat eens zien wat je zelf al hebt gemaakt, dat praat wat makkelijker.

Ik zou zelf een nieuw werkblad aanmaken met alle grafieken onder elkaar. En dan bij Celeigenschappen de patronen op wit zetten, dat geeft een mooi beeld. En evt. een kader er om heen. Als je de volgende grafiek nou zo ver naar onder zet dat je hem niet ziet als je op grafiek 1 staat dan lijkt het net of je steeds in een nieuw veld komt.

Als je dan de grafiek ziet dan ga selecteer je de cel rechtsonderin van je grafiek en die gebruik je in je Hyperlink (Ctrl+K).

Succes, Jos

phoeven,

Laat eens zien wat je zelf al hebt gemaakt, dat praat wat makkelijker.

Ik heb zelf nog niets gemaakt, althans aan invoer van de grafieken. Voordat ik dit doe wil ik graag eerst de mogelijkheden op een rij zetten. Dus of het mogelijk is een grafiek te laten pop-uppen, of een hyperlink naar een bepaalde sectie in een werkblad.

phoeven,

Tja, als je zelf nog niets hebt, wat willen wij je dan kunnen helpen.:confused:
Heb je dan ook nog geen tabellen, en een idee hoe je die in één of meerdere grafieken wilt weergeven.
Bedenk dan eerst eens een layout, of probeer iets, als het dan niet lukt kun je nog altijd hier hulp inroepen.

phoeven,

Tja, als je zelf nog niets hebt, wat willen wij je dan kunnen helpen.:confused:
Heb je dan ook nog geen tabellen, en een idee hoe je die in één of meerdere grafieken wilt weergeven.
Bedenk dan eerst eens een layout, of probeer iets, als het dan niet lukt kun je nog altijd hier hulp inroepen.

Het gaat mij in deze vraag ook helemaal niet om hoe ik die grafiek maak, maar om hoe ik daar naartoe link, welke mogelijkheden hier zijn. Ik bezit de kennis over hoe een grafiek te maken uit tabelgegevens. Ik wil alleen iets weten over de mogelijkheden die ik heb bij het in beeld brengen.

Maar als jij dat graag ziet wil ik best een voorbeeldje maken met een grafiek. Wie weet wordt het dan duidelijker. Nog slechts even geduld ik post z.s.m. een voorbeeld.

phoeven,

Kijk eens of hier een mogelijkheid voor je inzit.
De kolommen E,F,G en H hebben een naam gekregen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank voor dit fantastische antwoord. Het is precies waar ik naar op zoek was.
Ik heb het werkblad even ingekeken en begrijp de formule verder dus nu (nog) geen vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan