naar het 2de record gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

scarie

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
goedendag mensen,

Kan mij iemand vertellen hoe ik vanuit een formulier naar het 2de record kan gaan in een query. met dfirst en dlast kan men naar het 1ste respetievelijk het laatste record gaan maar hoe bereik ik het 2de record?

dank bij voorbaat

Scarie

Maak een knop aan en plaats daarin de onderstaan VBA code:

Code:
On Error GoTo Error_cmd1RecordVooruit_Click
'bepalen of we met het laatste record te maken
'indien ja, dan geen nieuw record aanmaken

DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord   'record opslaan te voorkoming van sync fouten
With Recordset
  If .AbsolutePosition = .RecordCount - 1 Then 'Dit is het laatste record

Exit Sub 'Indien laatste record dan wil ik dat er dan niks
  Else                                              'Niet laatste record
        DoCmd.GoToRecord , , acFirst  'naar eerste record
        DoCmd.GoToRecord , , acNext  'een record vooruit

End If
End With

Ik gebruik deze zelf, ik heb alleen even de code "een record vooruit" erbij gezet.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze interessante script, maar misschien was mijn vraag niet goed gesteld of onvolledig.

Het is namelijk zo dat ik 6 tekstvelden staan heb in een formulier waar in ieder tekstveld een waarde moet komen van een veld in een query. Dit zijn telkens verschillende waarden.
Zo kan ik in het formulier dat openstaat op een bepaald lidnummer in een formulier "betalingen" reeds 2 tekstvelden automatisch laten invullen door Dfirst en Dlast te gebruiken
De query noemt "lidenlessen"
Dus als test doe ik voor het eerste record
Me.Tekst152 = DFirst("[lesnummer]", "qlidenlessen", "[lidnummer]=" & Forms!betalingen!Lidnummer)
Nu zou ik in het 2de tekstveld het 2de lesnummer (dus het 2de record van de query) willen zetten

toch al bedankt voor uw medewerking

Scarie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan