Nieuwe printer

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Besturingssysteem
Linux CachyOS KDE
Office versie
Libreoffice
Op het moment heb ik een Epson printer waar de inkt vaak van opdroogt.
Ik print maar af en toe.

Nu ben ik op zoek naar iets nieuws.
Is er een bv een laserprinter die ook in kleuren print, waar ik jaren mee vooruit kan?

Deze dient wel in mijn netwerk opgenomen kunnen worden op een makkelijke manier en makkelijk overweg kunnen met linux wat betreft drivers.

Heeft iemand een betaalbare suggestie?

Zelf heb ik een HP OfficeJet Pro 7740 waarbij ik nog nooit last heb gehad van opgedroogde inkt. Ik vermoed dat het opdrogen van inkt voornamelijk bij de goedkopere printermodellen voor zal komen (mogelijk ook andere inkt). Nu is 'betaalbaar' uiteraard een ruim begrip. Alle 'Pro' modellen hebben natuurlijk een hogere prijskaartje dan bijvoorbeeld de Envy modellen van HP, maar daar hoort dan ook weer een stukje duurzaamheid bij. De inkt (ik gebruik alleen de originele HP inkt) is ook aan de prijs maar gaan ook best lang mee.
HP printers werken over het algemeen allemaal met Linux als hplip is geïnstalleerd.

Ik weet dat als je inktpatronen hebt, en weinig print, dat ze kunnen opdrogen. Daarnaast zijn inktpatronen tegenwoordig ook vreselijk duur.

Zelf ben ik daarom dus overgestapt op een laserprinter. Het nadeel is dat je niet meer in kleur kan printen (tenzij je een vermogen aan toners koopt). Maar voor het dagelijkse gebruik is het prima.

Mogelijk kun je hier informatie vinden. Je kunt allemaal filters invoeren.

Ik gebruik al járen een Epson ET 4750. Die werkt met het Ecotank systeem. Dat zijn vrij grote tanks waarvan je de hoeveelheid resterende inkt prima kunt zien. Nooit problemen mee gehad; af en toe de printkoppen reinigen met het reinigingsprogramma als hij een tijdje stil heeft gestaan.

Ik heb er toen gelijk reserve tankjes bij gekocht, vanuit de ervaring met de vorige printers dat die snel op zijn. Was nergens voor nodig, hij draait nog steeds op de oorspronkelijke tanks. Alleen het zwart heb ik vorige maand aan moeten vullen. Probleemloze printer dus. En echt wel goedkoper dan een laserprinter. Die bovendien óók problemen kent als hij lang stilstaat.

Zelf heb ik de deskjet 2700 van HP. Nooit last van ingedroogde inkt, en ik print amper wat. Lees, soms 3 maanden niets. Ik heb wel een abo bij HP zodat ik nooit zonder de 2 inktpatronen zit, mochten ze bijna leeg zijn.
De printer zit in mijn netwerk en zelfs vanaf mijn smartphone kan ik printen.

Ja, er bestaan kleurenlaserprinters. Ik heb er zelf een in gebruik, juist omdat ik zo weinig print.

Hier is een lijstje met alle kleuren netwerkprinters:

Welke geen problemen hebben met linux mag je zelf uitzoeken.

Dank je wel voor de reacties. Ik ga er op mijn gemak naar kijken. Eens uitzoeken wat de opties zijn allemaal, wat voor mij volstaat.

Terug
Bovenaan Onderaan