Naar hotmail via Windows Live Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Berichten
2.878
Hello!

k heb de nieuwste Windows Live Messenger geïnstalleerd! Ziet er leuk uit.

Waar ik helaas tegenaan loop is het volgende:

Ik start WLM op en meld me aan. Dit gaat zonder problemen. Via het envelopje rechtsbovenin wil ik naar mijn mailbox. Ik kom dan helaas dit scherm tegen:

wli.JPG


Tenzij ik kies voor 'Mijn emailadres en wachtwoord opslaan' moet ik dus telkens als ik via Windows Live Messenger mijn mail wil bekijken dit scherm voorbij om nogmaals mijn gegevens in te kloppen.

Bij de oude (8.5) Windows Live Messenger kon ik rechtstreeks naar mijn mailbox, of ik mijn wachtwoord en mailadres nu liet onthouden of niet.

Ik wil dus niet dat mijn wachtwoord wordt opgeslagen, omdat iedereen hier in huis via de internetexplorer in mijn mailbox kan komen. Want dat is wat er gebeurt! Ook al meld ik me af via Windows Live Messenger en ik heb aangegeven dat mijn wachtwoord onthouden moet worden dan blijven die gegevens in IE staan!

Dan is er nog een probleem! Mijn vriendin heeft er geen moeite mee dat haar wachtwoord wordt onthouden op deze computer! Zo is dat dan ook ingesteld!

Maar....ze meld zich af via Windows Live Messenger en sluit het programma ook af. Ik start WLM op en meld me aan! Via het envelopje rechtsbovenin wil ik naar MIJN inbox. Tot mijn stomme verbazing opent de inbox van m'n vriendin zich!

Misschien zie ik iets over t hoofd, maar als dit de bedoeling is dan ga ik mooi terug naar de 'oude' situatie! :)
 
Hoi,

Ja, dit is een mooie 'case'.
Je geeft namelijk zelf de oorzaak van jou inlogprobleem al aan: namelijk de automatische inlog van je vriendin omdat zij haar wachtwoord wél op heeft laten slaan.
Als jij dat ook zou doen, heeft jou vriending volgende keer hetzelfde probleem als jij de laatste bent geweest die ingelogged was.

Kijk en voor deze situaties is nu de mogelijkheid aanwezig om voor elke gebruiker onder Windows op dezelfde pc een eigen gebruiker aan te maken ......

Dat laatste is dus tegelijk de oplossing van je probleem. Je kunt dan bovendien, door een wachtwoord aan jou 'windows-account' toe te voegen, direct gebruik maken van je hotmail zonder elke keer ook daar je wachtwoord te moeten geven.
 
Dus....om te voorkomen dat iedereen hier in huis mijn mail kan inzien zou ik me moeten aanmelden met een andere Windows account? Vind je dat normaal? Dat vind ik niet de oorzaak van mijn probleem. Mijn probleem is dat ik ergens tegenaanloop wat jaaaarenlang goed gewerkt heeft en nu plotseling niet meer goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer t onder Windows7; geen enkel probleem. :confused:

t werkt precies zoals ik wil en gewend ben!

Wie t weet mag t zeggen!
 
k heb onder Vista (waar t dus fout gaat) IE8 geïnstalleerd, helaas geen resultaat. In Messenger zelf staat de optie 'Om mijn wachtwoord vragen als ik naar Hotmail ga of naar andere websites waarvoor Windows Live ID nodig is' uitgevinkt.

In Windows7 gaat t prima!

Vraag is dus: waarom krijg ik onder Vista met de WLM 9 die blauwe 'aanmeldpagina' voorgeschoteld als ik vanuit WLM naar m'n mailbox wil?
 
Ja, maar dan stel je IE als standaardbrowser in, niet. Wat voor de firefoxgebruikers??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan