• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naar waarde zoeken over meedere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MLJE1980

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Goeiemiddag,

Ik hoop dat jullie mij met de volgende vraag kunnen helpen.

Ik heb een invulblad waar bij de PID een nummer wordt ingevuld, dan wordt het GENY nummer erbij gezocht d.m.v. vertikaal zoeken.
De bedoeling is dat bij locatie de eerstvolgende vrije locatie per rij wordt gezocht in de tabbladen o.b.v. het GENY nummer. Nu zijn het 2 tabbladen, maar een andere keer kunnen het er ook 5 zijn. Alle met steeds een andere naam.
De indeling van de tabbladen zijn steeds wel hetzelfde.
Als de gevonden locatie leeggemaakt wordt, komt daarna de eerstvolgende vrije locatie tevoorschijn.

Het lukt mij met een harde verwijzing per rij en tabblad om dit te doen, maar ik zou graag willen dat er dynamisch gekeken gaat worden ongeacht hoeveel tabbladen er zijn. Anders moet ik steeds de formule aanpassen voor ieder tabblad.
Indien mogelijk zou ik bij Ruimte ook de naam van het tabblad willen zien waar de locatie is gevonden.

Alle tips/adviezen/voorbeelden zijn welkom.

Alvast bedankt.

Michae

Bijlagen

Wat bedoel je met "de eerstvolgende vrije locatie per rij"?
En wat met "Als de gevonden locatie leeggemaakt wordt, komt daarna de eerstvolgende vrije locatie tevoorschijn"?
En waarom zet je de VERT.ZOEKEN formule niet direct in B5?

Voor office 365 kun je deze doortrekken vanaf D7
In de VSTACK zie je dat tabblad 30 t/m 32 wordt meegenomen. Een eis is dat de tabbladen achtereenvolgend staan. 30 staat hier dus voor het eerste tabblad en 32 voor het laatste.

Code:
=LET(z;CHOOSECOLS(VSTACK('30:32'!$A$2:$AN$100);SEQUENCE(;3;(ROW(A1)-1)*3)+1);XLOOKUP($B$1;INDEX(z;;2);INDEX(z;;1);""))

Laatst bewerkt:
Idee erachter is dat ze de PID typen/scannen en zo weten naar welke locatie deze moet. Een GENY moet op je juiste locatie staan waarbij de PID in dit geval niet van belang is (er zijn meerdere dezelfde GENY met ieder een unieke PID)

Met eerstvrije locatie wordt bedoeld dat in tabblad in kolom B gezocht wordt naar de GENY uit het invulblad. Is deze gevonden dan wordt de locatie uit kolom A weergegeven op het invulblad.
Haal ik de gevonden waarde weg samen met de GENY uit het tabblad dan kijkt de formule weer in kolom B of er nog een GENY van het invulblad staat enz.

Bedoeling is straks dat in B5 rechtstreeks het vert.zoeken komt te staan, dat had ik nog niet aangepast.

Probeer het hier eens mee.

Bijlagen

Probeer het hier eens mee.

Dit werkt bijna perfect! Hartelijk dank hiervoor.
Ik merk alleen dat bij een nieuwe zoekopdracht het zoekresultaat van de vorige blijft staan. Ook al haal ik de gegevens uit het tabblad 30.
Maar daar kan ik misschien zelf iets op verzinnen, ik ga nu zelf hiermee aan de slag.

Even deze regel tussenvoegen op de juiste plaats:
Code:
    Range("D7:E21").ClearContents

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan