• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Naast bestelling per gebruiker ook totaal bestelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

gl3nn1987

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
120
Dag allen,

Ik zit beetje vast. Ik heb even een heel versimpelt gedeelte van mijn probleem in de bijlage gedaan. Hoe krijg ik naast de bestelling per gebruiker de bestelling totaal. Waarbij hij dus moet tonen als er meer dan 0 van iets besteld is.

Bekijk bijlage TestHelpMij.xlsm

Alvast bedankt.
 
Jou tab "Database" is juist geen database in de zin van hoe je een database moet opzetten. Je kan het waarschijnlijk wel met een ALS() formule oplosssen

PHP:
=ALS(Database!B2>0;Database!B2&" "&Database!B1)
en dit een beetje uitbouwen tot je het gewenste resultaat hebt. Maar logisch vind ik het niet.
 
Ja weet ik hoor mrt een tabel drank tabel eten te werken. Id verwijzing etc , maar dit heb ik even snel in elkaar geknutseld om mijn vraag duidelijk te maken. Maar alsnog kan ik momenteel niet even de goede if functie ervoor bedenken.

Ik moet dus het totaal aantal van elk product inzichtelijk krijgen. Maar gezien ik 800 producten heb. Moet ik dit geautomatiseerd hebben.

Heb m al:

Even anders opgebouwd:

For Each c In Sheets("DrankenVoedsel").Range("A2:A" & Sheets("DrankenVoedsel").Range("A65536").End(xlUp).Row)



Dim Totaal As Integer
Totaal = 0
For Each d In Sheets("Database").Range("A2:A" & Sheets("Database").Range("A65536").End(xlUp).Row)
If c = d.Offset(, 5) Then
Totaal = Totaal + d.Offset(, 4)
End If
Next
c.Offset(, 3) = Totaal


Next
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan